اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

اولین بسته خبر خوب

اخبار خوب یک هفته گذشته کرمانشاه را بخوانید/ از اختراع دستبد ترک سیگار تا ثبت جهانی گلیم هرسین

آن چیزی که میخوانید اولین بسته «خبر خوب» هفته است، صبح شنبه هر هفته با خواندن این اخبار هم شارژ شو هم بدونیم کرمانشاه «سینه ستبر» و «چهره زیبای» ایران اسلامی است، این چهره زیبا را با اخبار ناخوش زشت نکنیم!

اخبار خوب یک هفته گذشته کرمانشاه را بخوانید/ از اختراع دستبد ترک سیگار تا ثبت جهانی گلیم هرسین

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، «خبر خوب» ایده‌ای از سوی خبرگزاری فارس به منظور ایجاد روایت‌های مثبت در جریان خبر کشور است. متاسفانه رسانه‌ها به دلایل متعددی تمایل دارند که بیش از آنکه دستاوردها و اخبار امیدوار کننده را به مخاطبان منتقل کنند و سعی بر بزرگ نمایی آنها داشته باشند به اخبار ناامید کننده، تلخ و هیجانی روی آورده‌اند، این در حالی است که به صورت روزانه اخبار امیدبخش و غرور آفرین چند برابر بیش از سایر اخبار منتشر می‌شود؛ از این رو خبرگزاری فارس به عنوان برترین رسانه خبری ایران با توجه به این اهمیت انتشار اخبار امیدبخش، بسته خبرخوب را راه‌اندازی کرده است.

دفتر خبرگزاری فارس در کرمانشاه نیز به منظور اجرای این ایده و صدالبته آشنایی همشهریان عزیز کرمانشاهی شنبه هر هفته اقدام به انتشار اخبار خوب هفته گذشته می‌نماید تا مخاطبین و همشهریان عزیز با بخشی از رویدادهای خوش در شهرزیبایی‌ها آشنا شوند.

آن چیزی که میخوانید اولین بسته «خبر خوب» هفته است، صبح شنبه هر هفته با خواندن این اخبار هم شارژ شو هم بدونیم کرمانشاه «سینه ستبر» و «چهره زیبای» ایران اسلامی است، این چهره زیبا را با اخبار ناخوش زشت نکنیم!


رشد 75 درصدی صادرات اظهارشده در گمرکات و بازارچه‌های مرزی کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس گفته است که طی 9 ماهه سپری شده سال‌جاری صادرات اظهارشده در گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان از نظر ارزش 75 درصد رشد داشته است.

حیدری هم چنین گفته:  طی 9 ماهه سپری شده سالجاری، یک‌میلیارد و 175 میلیون و 278 هزار و 382 دلار کالا با وزن 2 میلیون و 816 هزار و 594 تن  در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 75 درصد و از حیث وزن 53 درصد افزایش داشته است.

کمک 300 میلیون تومانی اوراماناتی‌ها به کودک سرطانی

هزینه  درمان یک کودک سرطانی توسط مردم خون گرم اورامانات تامین شد. نام این کودک «ارسطو رسولی» است که چند سالی هست که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند تا جایی که  کار به پیوند مغز استخوان رسیده و چون سلول‌های بنیادیش در بانک ناف ایران موجود نیست نمونه مغز استخوان را برایش از آلمان تهیه کرده‌اند که با هزینە سرسام‌آور 18 هزار یورویی این نمونه به دستش خواهد رسید. 

برای تامین این هزینه یک فراخوان در مردم اورامانات توسط سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته و تمام این هزینه توسط مردم تامین شد. کرمانشاه شهر مهربانی هم هست

گلیم هرسین ثبت جهانی می‌شود/ صادرات 8 میلیون دلاری صنایع دستی کرمانشاه

معاون سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس گفت: نشان جغرافیایی گلیم هرسین به ثبت ملی رسیده است و پرونده آن برای ثبت جهانی به نهاد‌های مربوطه ارسال شده است و قریب به یقین به زودی نشان جغرافیایی گلیم هرسین ثبت جهانی خواهد شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: در سال 96 صادرات صنایع دستی استان به مبلغ 18 میلیون دلار بوده است و همچنین در 6 ماهه اول سال جاری مبلغ 8 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که بخش اعظم این صادرات ها مربوط به گیوه است. 

2 نوجوان کرمانشاهی به اردو تیم ملی فوتسال دعوت شدند

سابق حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: 2 بازیکن نوجوان کرمانشاهی به پنجمین اردوی تیم ملی فوتسال زیر20 سال جمهوری اسلامی ایران دعوت شدند.

رئیس هیأت فوتبال پاوه افزود: شاهین لطیفی از کرمانشاه و پیمان عباسی نوجوان شایسته فوتسال شهرستان پاوه در این اردو حضور دارند که امیدواریم در ترکیب نهایی تیم ملی قرار بگیرند.

کشف سنگ‌های میلیاردی در دالاهو

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اسلام‌آباد غرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کشف پهنه معدنی وسیع سنگ «دولومیت» واقع  در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو خبر داد و گفت: این پهنه اکتشافی به وسعت ۲ هزار و ۵۸۶کیلومتر مربع از سطح منطقه رو شامل می‌شود.

براساس این گزارش استان کرمانشاه 57 میلیارد تن از 1.3 میلیارد تن ذخایر شناخته شده را در خود جای داده است که بهره‌برداری از این پهنه وسیع و ارزشمند دولومیت در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و دالاهو نیز می‌تواند بستر عظیم سرمایه برای این 2 منطقه را به خوبی فراهم کند.

کشف بقایای انسان 40 هزار ساله در اسلام آبادغرب/کرمانشاه بیشترین آثار دوران پارینه سنگی در ایران را دارد

مسئول بخش پارینه سنگی موزه ملی ایران گفته است یک دندان مربوط به انسان نئاندرتال را در غار «وزمه» نزدیک شهرستان اسلام آبادغرب کشف کرده‌اند که قدمت آن مربوط به دوران پارینه سنگی است که چیزی در حدود 40 هزار سال قبل می‌شود.

وی همچنین گفته: تاکنون بیشترین بقایای انسانهای دوران پارینه سنگی ایران در استان کرمانشاه یافت شده است.

تله کابین کرمانشاه بالاخره سرمایه گذار پیدا کرد

استاندار کرمانشاه از مذاکرات خود با مدیرعامل یکی از بانک‌های خصوصی وتوافق با این بانک در خصوص سرمایه‌گذاری در پروژه تله‌کابین کرمانشاه خبر داد.

اختراع دستبند ترک سیگار برای اولین بار در جهان توسط مخترع کرمانشاهی

سالار خرمی، جوان جوانرودی است که توانسته برای اولین بار در جهان دستبدی تولید کند که از طریق بستن آن می توان سیگار را به صورت قطعی ترک کرد. چندکشور اروپایی و آمریکا به دنبال اختراع او هستند و به سالار خرمی پیشنهاد داده‌اند دریافت گرین کارت، حقوق معنوی اختراعش را به آنها بدهد. 

سالار خرمی به دلیل اینکه میخواهد اختراعش به نام کشور و مردم منطقه‌اش باشد حاضر به پذیریش این درخواست‌ها نشده است.

رتبه پنجم کرمانشاه از نظر رشد میزان بارندگی در کشور/ بارش‌ها در استان 324 درصد رشد داشته است

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با فارس گفت: کرمانشاه ازنظر رشد میزان بارندگی، پنجمین استان کشور است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری زراعی، یعنی از اول مهرماه تا‌کنون میزان بارندگی‌ها در استان کرمانشاه نسبت به دوره مشابه سال گذشته 324 درصد رشد داشته است.

خیران 130 میلیارد تومان به حوزه سلامت کرمانشاه کمک کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرده است که سال گذشته تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه سلامت به مبلغ بیش از 130 میلیارد تومان با خیران به امضا رسید.

وی هم چنین اضافه کرده است که 2 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه دیالیز اهدایی از سوی یکی از بانک‌های خصوصی، به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای بهره‌برداری در مناطق زلزله‌زده استان پیش از ظهر امروز تحویل بیمارستان طالقانی کرمانشاه داده شد.

رتبه نخست کرمانشاه در صدور ضمانت‌نامه صنایع کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه گفته است که کرمانشاه در سال‌جاری رتبه نخست صدور ضمانتنامه‌ها را در کل کشور داشته است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول