اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‎کل آموزش و پرورش گلستان:

بیش از 30 هزار دانش‎آموز ابتدایی گلستان جزء 30 قرآن کریم را حفظ می‎کنند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‎کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 30 هزار دانش‎آموز گلستانی مرحله اول حفظ جزء 30 قرآن کریم را گذارندند، گفت: 10 درصد از دانش‎آموزان ابتدایی گلستان در پایان سال تحصیلی حافظ جزء 30 قرآن کریم می‎شوند.

بیش از 30 هزار دانش‎آموز ابتدایی گلستان جزء 30 قرآن کریم را حفظ می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدرضا حسینی ظهر امروز در در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که با محوریت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان برگزار شد، اظهار کرد: اداره قرآن، عترت و نماز بیش از 40 برنامه را طراحی کرده که ما نیز در استان گلستان در حال اجرای این برنامه‎ها هستیم.

وی ادامه داد: در موضوع قرآن کریم که منشور نورانی است هرساله دانش‎آموزان و فرهنگیان در بیش از 14 رشته قرآنی شرکت می‎کنند که یکی از آن موضوعات نهضت ملی حفظ قرآن کریم است و دانش‎آموزان و فرهنگیان در رشته‎های مختلف حفظ قرآن کریم اعم از سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل شرکت می‎کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‎کل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری اعلام کردند حداقل باید 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور داشته باشیم امسال گام‎های بلند و مثبتی را در این راستا برداشتیم و در این مسیر توانستیم از 340 دانش‎آموزی که در حال حاضر آموزش می‎بینند تقریباً 10 درصد از آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

حسینی با بیان اینکه 210 هزار دانش‎آموز ابتدایی در استان گلستان وجود دارد، اضافه کرد: براساس تفاهمی که با اداره‎کل اوقاف و امور خیریه و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش انجام شده 10 درصد از دانش‎آموزان ابتدایی استان گلستان تحت پوشش طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم قرار می‎گیرند و در حال حاضر بیش از 30 هزار دانش‎آموز گلستانی مرحله اول حفظ جزء 30 قرآن کریم یعنی از سوره ناس تا زلزال را حفظ و تثبیت کردند.

وی با بیان اینکه دانش‎آموزان گلستانی از مهرماه با علاقه‎مندی برای حفظ قرآن کریم گام برداشتند و مجریان و مربیان نیز دانش‎آموزان را به خوبی در راستای حفظ قرآن کریم هدایت کردند، بیان کرد: هدف از حفظ جزء 30 قرآن کریم و نهضت ملی قرآن کریم مأنوس کردن نسل آینده با معارف نورانی کتاب الهی است تا از طریق حفظ به فهم و عمل به قرآن کریم برسند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‎کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه نسل آینده متعلق به همه مسؤولان جامعه است، اذعان کرد: همه ما در تلاش هستیم دانش‎آموزان با حفظ جزء 30 و مفاهیم قرآنی به سبک زندگی اسلامی و تربیت قرآنی دست یابند.

حسینی با اشاره به اثرات بی‎شمار حفظ قرآن کریم برای افراد و جامعه تصریح کرد: یکی از اثرات حفظ قرآن کریم در جامعه امروز ایجاد آرامش فردی، خانوادگی و اجتماعی است؛ متأسفانه امروز این آرامش در جامعه متزلزل شده که با حفظ و فهم قرآن کریم این مهم تحقق می‎یابد و آرامش در جامعه افزایش می‎یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از متخصصان قرآنی اذعان دارند که حفظ قرآن کریم به فهم آن کمک می‎کند، گفت: فهم قرآن به عمل قرآنی افراد کمک می‎کند؛ از طرفی امروزه بسیاری از افراد از تنهایی رنج می‎برند که حفظ قرآن کریم، انس همیشگی را برای فرد به همراه دارد و فرد را از تنهایی نجات می‎دهد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‎کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم از مهرماه امسال در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای 340 هزار دانش‎آموز گلستانی در حال اجرا است، متذکر شد: برای این طرح سه مرحله طراحی شده که مرحله نخست حفظ جزء 30 از سوره ناس تا زلزال بوده دانش‎آموزان از یکم مهرماه تا 15 آبان فرصت داشتند.

حسینی ادامه داد: مرحه دوم حفظ جزء 30 قرآن کریم از سوره طارق تا بینه بوده که دانش‎آموزان از 16 آبان‎ماه تا 30 بهمن‎ماه فرصت دارند و در مرحله سوم که حفظ سوره‎های نبأ تا آخر بروج را شامل می‎شود دانش‎آموزان از یکم اسفندماه تا 15 اردیبهشت‎ماه فرصت دارند.

وی اضافه کرد: براساس این تفاهم‎نامه 10 درصد از دانش‎آموزان ابتدایی گلستان در پایان سال تحصیلی حافظ جزء 30 قرآن کریم خواهند شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‎کل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه منظور از حافظ قرآن کریم حفظ سه جزء از قرآن کریم توسط دانش‎آموزان است که در سامانه ثبت شده باشد، تصریح کرد: یکی از دانش‎آموزان گلستانی از شهرستان گمیشان در سال گذشته نفر نخست حفظ کل قرآن کریم در کشور شده بود امسال در مسابقات بین‎المللی با دانش‎آموزان جهان اسلام به رقابت می‎پردازد.

انتهای یام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول