اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون سوادآموزی گلستان:

نرخ سواد در گلستان 96 درصد است/ فعالیت 6 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در گلستان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه بی‌سوادی یک لکه ننگ است، گفت: نرخ سواد در استان گلستان 96 درصد است و 6 درصد جمعیت استان بی‌سواد هستند.

نرخ سواد در گلستان 96 درصد است/ فعالیت 6 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی همراه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 1395 بالغ بر 68 هزار و 672 نفر در استان گلستان در سنین 10 تا 49 سال بی‌سواد بی‌سواد وجود دارد.

وی نرخ سواد در استان گلستان را 96 درصد اعلام و تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 1390 حدود 102 هزار بی‌سواد در استان گلستان وجود داشت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه سواد کلید ورود به دنیای جدید است، افزود: سواد هر چه گسترش پیدا کند اهمیت و مهارت خواندن و نوشتن بیشتر احساس می‌شود، در این میان سواد رسانه، سواد اینترنت، سواد اقتصادی، سواد حقوق شهروندی، سواد سیاسی از مواردی است که در دنیای کنونی از آن زیاد یاد می‌شود.

همراه بیان کرد: از سال 1392 به بعد در دولت یازدهم مراکز یادگیری محلی ایجاد شد که یک تجربه موفق در حوزه آموزش‌های مهارتی بوده است.

وی تلفیق سواد و مهارت را بسیار اثربخش دانست و گفت: اکنون 6 مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت دارند که علاوه بر آموزش نسبت به ارتقاء مهارت گام برمی‌دارند، که دو مرکز آن در گنبدکاووس و گرگان، دو مرکز غیردولتی در گنبدکاووس و مینودشت و دو مرکز دولتی در مراوه‌تپه و کلاله استقرار دارند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: هر سال بر اساس حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی، این معاونت از طریق برون‌سپاری با شرکت‌های طرف قرارداد فعالیت‌هایی انجام می‌دهد در این راستا سه شرکت با یک هزار و 200 نفر آموزش‌دهنده کار را آغاز کردند، ما از ظرفیت خیرین و مساجد برای مکان‌های آموزشی استفاده کردیم.

همراه بر لزوم توانمندسازی آموزش‌دهندگان تاکید کرد و گفت: مبلغ 600 هزار تومان به آموزش‌دهندگان به ازای باسواد کردن هر فرد در پایه تحصیلی پرداخت می‌شود، تلاش ما این است که تولید بی‌سوادی متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های ما برای سوادآموزی به صورت تشویقی است، ابراز کرد: برای تحقق عدالت آموزشی برای اتباع خارجی سرانه قبولی به ازای هر نفر 600 هزار تومان است.

همراه از رسانه‌ها خواست تا در ایجاد احساس نیاز گروه هدف تلاش کنند و در این زمینه نقش رسانه را ماندگار توصیف کرد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول