اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش خبر داد

اختصاص ۳ ساعت در هفته برای فعالیت‌های ورزشی بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: بر اساس بخشنامه ارسالی و تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش، سه روز در هفته به مدت روزی یک ساعت برای فعالیت‌های ورزشی بانوان فرهنگی در ادارات آموزش‌ و پرورش در نظر گرفته می‌شود.

اختصاص ۳ ساعت در هفته برای فعالیت‌های ورزشی بانوان فرهنگی در آموزش و پرورش

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌ و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌های کشور اظهار کرد: در کشور یک میلیون زن کارمند داریم که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر در آموزش‌ و پرورش مشغول به خدمت هستند و ۷ میلیون دختر دانش‌آموز نیز مشغول به تحصیل در مدارس هستند که این آمار نشانگر وجود حوزه وسیعی از حضور زنان در وزارت آموزش‌ و پرورش است.

وی تصریح کرد: در آموزش‌ و پرورش جایگاه ساختاری مشاوره امور بانوان در ادارات تنزل پیدا کرده است و خوشبختانه مدیران‌کل به این حوزه به‌ عنوان مشاوران خود در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نگاه می‌کنند و اگر مدیرکل میدان عمل به مشاوره امور بانوان بدهد، این افراد می‌توانند یقیناً عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشند.

مینایی‌پور ادامه داد: مدیران کل استانی توجه داشته باشند که انتصابات زنان برحسب شایستگی باشد و هرچند در حال حاضر این حرکت کند است اما امیدواریم تندتر شود.

مدیرکل دفتر امور زنان خاطرنشان کرد: در بودجه برای دفتر امور زنان اعتبار اندکی دیده‌ شده است که حتی برای انجام چند طرح با مشکل روبه‌رو هستیم و از مدیران کل استان‌ها می‌خواهیم که از درآمدهای اختصاصی استان سهمی در اختیار این حوزه قرار گیرد.

مینایی پور با اشاره به بخشنامه ورزشی که به استان‌ها ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی و تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش، سه روز در هفته، روزی یک ساعت برای فعالیت‌های ورزشی بانوان فرهنگی در ادارات آموزش‌ و پرورش در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول