اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک در گفت‌وگو با فارس:

عده‌ای وانمود می‌کنند برخورد با پوشاک قاچاق بازار را به هم می‌ریزد

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک و نساجی گفت: عده‌ای می‌خواهند با آدرس دهی غلط وانمود کنند که برخورد با عرضه پوشاک قاچاق، آرامش و تنظیم بازار را به هم می‌ریزد.

عده‌ای وانمود می‌کنند برخورد با پوشاک قاچاق بازار را به هم می‌ریزد

بهرام شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که اجرای طرح مبارزه با برندهای محرز عرضه پوشاک قاچاق را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: اجرای این طرح این بار بسیار جدی است و در یک بستر قانونی در سطح عرضه با پوشاک قاچاق مبارزه می‌شود. 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بیان داشت: بسیاری از برندها و عرضه‌کنندگانی که پیش از این پوشاک قاچاق در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کردند، با اجرای این طرح به سمت عرضه پوشاک ایرانی روی آورده‌اند. 

وی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک محرز قاچاق 100 تا 150 فروشگاه عرضه کننده پوشاک قاچاق در سطح تهران شناسایی شده است، گفت: طبیعتا با جمع‌آوری پوشاک قاچاق در این فروشگاه‌ها، این فروشگاه‌ها اقدام به عرضه پوشاک ایرانی خواهند کرد و برندهای ایرانی پوشاک جای برندهای خارجی پوشاک را خواهند گرفت. 

وی گفت: عده‌ای می‌خواهند با آدرس دهی غلط وانمود کنند، برخورد با عرضه پوشاک قاچاق، آرامش و تنظیم بازار را به هم می‌زند. 

شهریاری در پاسخ به این سوال که با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک، برندهایی که پیش از ممنوعیت واردات مجوز فعالیت گرفته‌اند و مجاز به عرضه پوشاک خارجی بوده‌اند، از چه طریق کالاهای خود را تامین می‌کنند و آیا کالاهای این گروه قاچاق است یا خیر؟ گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا قدم به قدم طرح خود را آغاز کرده و در مرحله بعد مسائل مربوط به این گروه را بررسی خواهد کرد. 

وی در پاسخ به این سوال که مشکل صنعت پوشاک در حال حاضر چیست و آیا مواد اولیه این بخش تامین می‌شود، گفت: مشکلات تامین مواد اولیه و نقدینگی در حال حاضر تنها مربوط به صنعت پوشاک و نساجی نیست، بلکه با افزایش نرخ ارز تمام صنایع دچار مشکل شده‌اند.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران همچنین در مورد تامین مواد اولیه اظهار داشت: همکاری‌های لازم در وزارت صنعت برای ثبت سفارش واردات مواد اولیه انجام می‌شود، اما آنچه در این بخش وقفه ایجاد می‌کند، مساله تخصیص ارز است. 

وی با بیان اینکه خواسته ما این است که اجازه دهند، مواد اولیه تولید پوشاک و نساجی بدون انتقال ارز آزاد شود، گفت: مشکل ما تامین ارز از طریق سامانه نیما است، زیرا برای تامین ارز از این طریق باید ماه‌ها در نوبت بود. 

شهریاری همچنین در مورد وضعیت صادرات پوشاک بیان داشت: با مشخص شدن چگونگی رفع تعهد ارزی به تدریج جریان صادرات پوشاک دوباره آغاز خواهد شد، اما باید مشکلات تامین مواد اولیه حل شود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازار پوشاک هنوز هم در شرایط رکود به سر می‌برد، گفت: عموم فعالان این بخش از وضعیت بازار این بخش نسبت به سال گذشته راضی‌تر هستند. 

شهریاری اظهار داشت: با کاهش حجم قاچاق پوشاک در این بخش علیرغم مشکلات و گرانی‌ها تا حدی رونق به بازار پوشاک بازگشته است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول