اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

در کمیسیون نخبگان بررسی شد

برنامه‌های پژوهشی مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

برنامه‌های پژوهشی مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

برنامه‌های پژوهشی مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 92 کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه مهاجرانی معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس مرکز ملّی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گزارشی از کارویژه‌های مرتبط با نوآوری و اختراعات در مدارس سمپاد را ارائه کرد.
در مقدمه این گزارش با اشاره به این موضوع که از ابتدای تاسیس این مدارس (سال 1366) تا کنون دانش آموزان مدارس سمپاد موفق به کسب 712 مدال طلا، نقره و برنز در المپیادهای علمی مختلف جهانی شده اند و همچنین موفق به کسب 25 دیپلم افتخار شده اند؛ این موضوع نیز مورد تاکید قرار گرفت که در کنار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان در مدارس سمپاد، برخی فعالیت آموزشی فرامدرسه­ای برای تقویت خلاقیت و نوآوری میان دانش آموزان تحت عنوان کارسوق درحال اجراست که از آن میان می توان به کارسوق علوم اعصاب شناختی، کارسوق مهندسی ژنتیک اشاره کرد که هر یک حداقل دو بار در سطح ملی اجرا شده است.
در این گزارش همچنین عنوان شد که این کار سوق‌ها توانسته ضمن آموزش صدها دانش آموز از استان‌های مختلف، روش حل مسئله و تفکر خلاق را نیز به دانش آموزان آموزش دهد و همچنین کارسوق‌های دیگری مانند واژه گزینی، لیزر و فتونیک، هنرهای سنتی، صنایع دستی و هوا و ­فضا نیز در حال راه اندازی هستند و مسابقه نوآوری‌های صنعتی(من و آینده ایران) از جمله مسابقاتی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
در بخش دیگری از این گزارش برگزاری جشنواره پژوهشگران جوان سمپاد، تدوین نقشه راه پژوهش در مدارس استعدادهای درخشان و برگزاری جشنواره خوارزمی از دیگر مواردی بود که مورد اشاره قرا رگرفت.
در ادامه اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود درباره ایجاد و تقویت هویت ملی و روحیه خود باوری در دانش آموزان، ترجمه دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور به زبان‌های بین المللی، تقویت خلاقیت در دانش آموزان، آینده نگاری برنامه‌های کارسوق، تمرکز بر اهداف ملی کشور در ترسیم وظایف سمپاد و هدایت تحصیلی دانش آموزان سمپاد، هم افزایی میان نهادهای متولی فعالیت های استعدادهای برتر و نخبگان کشور، تزریق و تفهیم مبانی علوم برای تقویت پایه‌های علمی دانش آموزان سمپاد، هدایت شغلی دانش آموزان سمپاد از ابتدای فعالیت در کارگروه­‌های تخصصی سمپاد پرداختند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول