اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آینده ساحل صدفی بحرکان در گرو تصمیم مسؤولان

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ادامه برداشت از ساحل بحرکان باید در شورای معادن استان مطرح شود و سپس به شورای عالی معادن کشور منعکس شود که تصمیم لازم در خصوص ادامه کار معدن گرفته شود.

آینده ساحل صدفی بحرکان در گرو تصمیم مسؤولان

به گزارش خبرگزاری فارس از هندیجان، منطقه بحرکان در جنوب هندیجان به یکی از مناطق زیبا و گردشگری هندیجان تبدیل شده است و علاوه بر نام ماهی‌های هندیجان، ساحل صدفی بحرکان نیز طرفداران خاصی دارد.

امروز اما تعدادی از مردم محلی که بخش قابل توجهی از آن‌ها از طریق دریا گذران زندگی می‌کنند، دلواپس و نگران بافت زیست‌محیطی و ساحل زیبای خود هستند. در فضای مجازی و میان مردم شایعاتی در مورد برداشت غیرمجاز از ساحل صدفی در حال انتشار است.

در 5 سال گذشته برداشتی نشده است

کاظم معیدی معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در حدود 5 سال است که به دلیل مخالفت فرماندار هندیجان، هیچ‌گونه برداشتی از سواحل هندیجان برای معدن انجام نمی‌شود. فعالیت معدن به صورت فصلی است و پس از 2 ماه کار تا سال بعد تعطیل می‌شود. همچنین در طول این مدت نیز به دلیل مخالفت فرماندار هیچ شخص حقیقی یا حقوقی اجازه برداشت از ساحل بحرکان را ندارد.

وی افزود: معدن موجود در منطقه دارای سابقه 50 ساله است و در زمان اخذ مجوز تمام موافقت‌های لازم از محیط‌زیست و منابع طبیعی را گرفته است و در زمان تمدید پروانه با مخالفت مواجه شد که این موضوع باید در شورای معادن استان مطرح شود و سپس به شورای عالی معادن کشور منعکس شود تا تصمیم لازم در خصوص ادامه کار این معدن گرفته شود.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: معادن جزو اموال دولتی هستند و به مزایده عمومی در سطح کشوری گذاشته می‌شوند و هر فردی می‌تواند از طریق مزایده از معدن استفاده کند.

از فرمانداری هندیجان شکایت کردند

کوروش مودت فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با اشاره به مطالبات مردمی در حفظ ساحل بحرکان، اظهار کرد: در 2 سال گذشته برداشتی از ساحل صدفی بحرکان صورت نگرفته است و فرمانداری اجازه برداشت به هیچ فردی را نخواهد داد.

وی افزود: فرمانداری در 2 سال گذشته به مالک یک معدن که 600 هکتار از ساحل به مدت 5 سال به وی واگذار شده را نداده است. به همین دلیل وی از فرمانداری هندیجان به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: طرح مطالعاتی منطقه گردشگری بندر بحرکان انجام شده و از سال گذشته با اختصاص اعتباراتی مراحل زیرسازی آن درحال انجام است. امسال نیز اعتبارات لازم به میراث فرهنگی برای ادامه این طرح داده می‌شود.

مجوزی برای برداشت از ساحل صدفی صادر نشده است

مصطفی حق زاده رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: محیط‌زیست هندیجان تاکنون به هیچ فردی مجوز برای برداشت صدف از ساحل بحرکان صادر نکرده است و در آینده نیز صادر نخواهد کرد. محیط‌زیست هندیجان تا پیش از این زیرنظر محیط‌زیست بندر ماهشهر بود و بندرماهشهر نیز مجوز برداشت به کسی نداده است.

وی افزود: در صورت برداشت غیرقانونی صدف از بندر بحرکان از طریق مراجع قانونی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. محیط زیست به راحتی اجازه تصرف در حق مردم را نخواهد داد و اگر فردی ادعای داشتن مجوز برای برداشت دارد، به طور شفاف مجوز را به محیط‌زیست نشان دهد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست هندیجان عنوان کرد: در صورتی که محیط‌زیست برنامه‌ای برای صدور مجوز داشته باشد تمام شرایط منطقه‌ای و اقتصادی هندیجان را در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول