اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد

توجه به کشاورزی حفاظتی و صرفه‌جویی آب در معرفی کشاورزان نمونه

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم معرفی کشاورزان نمونه اعلام کرد: در انتخاب‌ ۱۵۸ کشاورز نمونه امسال ،توجه ویژه به کشاورزی حفاظتی، صرفه‌جویی در مصرف آب، رعایت مسائل بهداشتی و تولید محصول سالم شده است.

توجه به کشاورزی حفاظتی و صرفه‌جویی آب در معرفی کشاورزان نمونه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز در سی‌وسومین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی از 158 بهره‌بردار نمونه کشوری تقدیر به عمل آمد. مراسم تقدیر با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان کشور در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. 

کاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ابتدای این همایش اعلام کرد تعداد رشته‌هایی که امسال انتخاب شده، نسبت به سال‌های گذشته تقریبا سه برابر شده و تعداد نمونه‌ها به 158 نفر رسیده است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در انتخاب‌های امسال توجه ویژه به کشاورزی حفاظتی، صرفه‌جویی در مصرف آب، رعایت مسائل بهداشتی و تولید محصول سالم شده است. 

وی همچنین گفت: از ویژگی‌های مهم این دوره توجه ویژه به زنان روستایی و اقدامات اشتغالی آنها در این بخش بوده است. 

خاوازی همچنین گفت: در حوزه زراعت مهمترین توجه ما در کشاورزی حفاظتی و نشایی و محصول سالم بوده است. 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: تعداد نمونه‌های امسال در حوزه زراعت، باغبانی و دام و طیور دو برابر شده و در صنایع تبدیلی، بازرگانی، جنگل و آبزیان هم 4 تا 5 برابر شده است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی منتخبان نمونه در زیربخش‌های کشاورزی را به شرح زیر اعلام کرد: 

در حوزه زراعت 26 نفر، باغبانی 25 نفر، دام، طیور و عشایر 20 نفر، شیلات و آبزیان 14 نفر، ترویج و آموزش کشاورزی 18 نفر، تشکل‌های بخش کشاورزی 10 نفر، امور اراضی 2 نفر، منابع طبیعی و آبخیزداری 13 نفر، آب و خاک 15 نفر، مکانیزاسیون 2 نفر، صنایع تبدیلی و تکمیلی و اموربازرگانی 10 نفر و محصولات گواهی شده سالم و ارگانیک سه نفر بوده است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول