اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی در گلستان:

وقوع 30 عملیات تروریستی در گرگان منجر به شهادت 15 نفر شد

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی در گلستان با بیان اینکه از اول انقلاب اسلامی 30 عملیات تروریستی در گرگان انجام گرفت، گفت: این عملیات تروریستی منجر به شهادت حدود 15 نفر شد، جنایات تروریستی با مقاومت مردم، درایت نیروهای مسلح و مقامات سیاسی سرکوب شد.

وقوع 30 عملیات تروریستی در گرگان منجر به شهادت 15 نفر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا خارکوهی عصر امروز در آئین افتتاح دفتر استانی امید زیرنظر انجمن بین‌المللی دفاع از قربانیان ترور که با حضور معصومه کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی دانشمند هسته‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد:

وی با اشاره به مفهوم عمیق ترور تصریح کرد: در زمینه ترور باید تحقیقات بیشتر و عمیق‌تری صورت بگیرد و لازم است کتاب‌هایی در این زمینه تهیه و تدوین شود.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی در گلستان با اشاره به مغفول ماندن مسئله ترور طی چند سال اخیر در استان افزود: استان گلستان شهدای زیادی را در مواجهه با تروریست‌ها از دست داد اما در این زمینه کارهای فرهنگی کمی انجام شده است.

خارکوهی با بیان اینکه استان گلستان دارای مردمانی ارزشی و علاقمند به انقلاب است، ابراز کرد: این استان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد حمله گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب قرار گرفت و جزو نخستین مناطقی بود که در جغرافیای کشور گروه‌های تروریستی دست به عملیات خرابکارانه و کشتار منطقه زدند.

وی تصریح کرد: استان گلستان از 23 بهمن سال 1357در منطقه گنبدکاووس و ترکمن صحرا مورد تهاجم دو گروهک تروریستی و ستاد خلق ترکمن که هر دو کمونیست بودند قرار گرفت به طوری که این دو گروه طی یکسال دو جنگ نظامی علیه مردم این منطقه به راه انداختند آنها شعارشان این بود که دموکراسی برای ایران و خودمختاری برای ترکمن صحرا و می‌خواستند جمهوری کمونیستی راه بیندازند.

تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی در گلستان ادامه داد: طی این دو جنگ هزاران نفر از مردم گنبدکاووس و ترکمن صحرا توسط تروریست‌ها آواره شدند و حدود 60 نفر به شهادت رسیدند که تعدادی از شهدا مربوط به تهران، سمنان و مشهد مقدس بوده است.

خارکوهی بیان کرد: این مردم به دلیل اینکه پشتیبان نظام بودند جلوی گروهک‌های تروریستی ایستادگی و آنها را سرکوب کردند و آرامش را برای مردم فراهم آوردند اما مسئله به اینجا ختم نشد بلکه ستاد خلق بلوچ، خلق عرب، خلق ترک، خلق لر در مناطق قومیتی ایران فعال بودند و مردم را به جان هم می‌انداختند و مردم گرگان برای جنگ با تروریسم به آن مناطق رفتند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی 30 عملیات تروریستی در گرگان انجام گرفت، گفت: این عملیات تروریستی منجر به شهادت حدود 15 نفر شد، جنایات تروریستی با مقاومت مردم، درایت نیروهای مسلح و مقامات سیاسی سرکوب شدند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول