اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فارس خبر می‌دهد

وصول و واریز ۱۰۶۰ میلیارد ریال درآمد سازمان هواپیمایی در سال‌ ۹۶‌

درآمدهای سازمان هواپیمایی کشوری براساس قوانین مربوطه، قانون بودجه سنواتی و آیین‌نامه ماده ۶۳ قانون وصول و تصویب‌نامه‌های هیأت وزیران وصول می‌‌شود که در سال ۹۶ مبلغ ۱۰۶۰ میلیارد ریال وصول و واریز شده است.

وصول و واریز ۱۰۶۰ میلیارد ریال درآمد سازمان هواپیمایی در سال‌ ۹۶‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس ماده ۵۳ بند یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور، به منظور ارتقای ایمنی و ارتقای کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی، سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چارچوب اساسنامه‌هایی به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه‌ و بودجه که حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اداره می‌شوند.

دستگاه اجرایی این سند بالادستی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشور معرفی شده است.

براساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، در خصوص اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران کارگروهی در حوزه مدیریت و راهبر امور حقوقی شرکت مذکور تشکیل شد پس از تدوین پیش‌نویس اساسنامه توسط کارگروه مذکور مراتب جهت اصلاحات لازم به ستاد وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و همچنین ارسال پیش‌نویس به سازمان اداری و استخدامی کشور جهت اخذ نظرات سازمان‌های مذکور تا پس از اعلام نظر نهایی سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه‌ و بودجه کشور، با امضای وزیر راه و شهرسازی جهت تصویب به هیأت وزیران ارسال شد.

براساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، در خصوص اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری اقدامات لازم در راستای تدوین اساسنامه آغاز شد و پس از کارشناسی‌های مختلف ماحصل آن از طرف سازمان هواپیمایی به ستاد وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شد سپس در چند مرحله نسبت به اصلاح آن و اعمال ملاحظات وزارت مذکور اقدام و پس از این مرحله جمع‌بندی حاصله برای بررسی و تصویب طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی ارسال شد.

براساس ماده ۵۳ بند ۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری شامل هزینه‌ای و سرمایه‌ای از محل درآمدهای اختصاصی، کمک‌ها و سایر درآمدهایی که براساس تعرفه مصوب شورای عالی هواپیمایی با رعایت مواد ۳۸ و ۳۹ قانون محاسبات عمومی کشور وصول شود، تأمین می‌شود؛ دستگاه اجرایی این سند بالادستی سازمان هواپیمایی کشوری است.

براساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، در حال حاضر درآمدهای سازمان هواپیمایی کشوری براساس قوانین مربوطه، قانون بودجه سنواتی و آیین‌نامه ماده ۶۳ قانون وصول و تصویب‌نامه‌های هیأت وزیران وصول می‌گردد؛ در سال ۹۶ مبلغ ۱۰۶۰ ملیارد ریال وصول و واریز شده است. بازنگری در تعرفه در شورای عالی هواپیمای کشوری مطرح نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول