اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

بازدید وزرای ارتباطات و نیرو از پیشرفت‌های فناوری‌ فضایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر نیرو امروز از پیشرفت‌های حوزه فناوری فضایی کشور در پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند.

بازدید وزرای ارتباطات و نیرو از پیشرفت‌های فناوری‌ فضایی

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اردکانیان وزیر نیرو امروز از پیشرفت‌های حوزه فناوری فضایی کشور در پژوهشگاه فضایی ایران بازدید کردند.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه فقط سرویس را فراهم می‌کند و دستگاه‌های بهره‌بردار مانند محیط زیست و نیرو باید از کاربردها استفاده کنند‌ که در این بازدید مدیران وزارت نیرو با کاربردهای داده‌های فضایی آشنا شدند و فردا نیز آقای حجتی وزیر کشاورزی از دستاوردهای پژوهشگاه فضایی بازدید خواهد کرد.

آذری جهرمی همچنین در حاشیه این نشست از تحویل ماهواره پیام تا هفته آینده خبر داد و گفت: درباره زمان پرتاب پس از تحویل تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ماهواره پیام آخرین مراحل تست‌ها را پشت سر می‌گذارد و 60 درصد تست‌ها موفقیت‌آمیز بوده که پیش‌بینی می‌کنیم تا هفته آینده تست‌ها نهایی و تکمیل شوند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز در این بازدید از توقف کاشت برنج در مناطق کم آب در نتیجه بی‌صرفه برای کشاورزان خبر داد و توضیح داد: درباره الگوی کشت مناسب و استقرار در کارگروه سازگاری با کم آبیبه این تصمیم رسیده‌ایم که ظرف سه سال آینده کشت برنج در مناطق کم آب فاقد صرفه برای کشاورزان شود و البته تامین معیشت آنها جز اصلی ترین دغدغه ما است.

وی گفت: عمده آمار و اطلاعات که باید در اختیار داشته باشیم مربوط به برنامه ریزی آبی و کاربری اراضی در کشت های مختلف است که در این زمینه می توان از داده های فضایی استفاده کرد. ایران جزء معدود کشورهایی است که از لحاظ تنوع حوزه آبریز مشترک و آب زیرزمینی و رودخانه های مرزی دارای ظرفیت های زیادی است و تمامی این مجموعه ها یکجا در ایران جمع شده است. به همین دلیل ما نیازمند پایش این اطلاعات هستیم و باید وضعیت دقیق کشور را از حیث کاربری خاک و آب در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول