اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/ ۱۰ دی97

سفر گروه‌های تئاتری فجر به ۷ استان/ بازبینی نمایشی درباره بورس

نمایشی با دغدغه التهابات روز بازار سرمایه تحت عنوان «شوبیل» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلمبر آماده بازبینی می‌شود.

سفر گروه‌های تئاتری فجر به ۷ استان/ بازبینی نمایشی درباره بورس

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نخستین نمایش با دغدغه التهابات روز بازار سرمایه در حالی به زودی روی صحنه تئاتر می‌رود، که این نمایش برای بازبینی آماده می‌شود.
این نمایش با عنوان «شوبیل» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلمبر و تهیه‌کنندگی امین آذریان و سعید اسلامی بیدگلی مدتی است تمرینات خود را در سکوت خبری آغاز کرده و به زودی توسط شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنر‌های نمایشی بازبینی خواهد شد.
همچنین نمایش در صورت اخذ مجوز از اواخر ماه جاری در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه خواهد رفت و خبر‌ها حاکی از حضور ایوب آقاخانی در این نمایش به عنوان مشاور متن و اجرا است.
نمایش شوبیل در قالب یک درام اجتماعی معاصر به اتفاقاتی می‌پردازد که برای یک شهروند ساده به دلیل نزدیک شدنش به محور‌های بازار سرمایه رخ می‌دهد و با نگاه به طرحی از امین آذریان بر اساس ماجرا‌های واقعی نوشته شده است.

*افتتاحیه نیمه فرشته با اقبال مردم

نمایش نیمه فرشته به کارگردانی علیرضا یاری شب گذشته با استقبال خوب مردم آغاز شد. این نمایش در سه روز ابتدایی خود تخفیف سی تا پنجاه درصدی برای مخاطبان در سایت تیوال قرار داده است. 

مسعود ترابی کارگردان تئاتر پس از تماشای این نمایش عنوان کرد که معنای زندگی را از معنای این تئاتر می‌توان دریافت کرد. وی افزود: ساعت‌ها می‌توانم درباره آن فکر کنم و قدم بزنم و از گذشته تا آینده را تصور کنم بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتم و فکر می‌کنم نمره بالایی می توانم به نمایشنامه بدهم.

* سفر گروه‌های تئاتری به هفت استان ایران

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۶ دی در اردبیل آغاز می‌شود و با گذر از منطقه  آزاد اروند، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و سیستان و بلوچستان، ۲۶ دی در کرمانشاه به پایان می‌رسد.

جشنواره تئاتر فجر استانی تنها جشنواره غیر رقابتی در حوزه استان‌هاست که با هدف ایجاد تعامل و تبادل تجربیات هنرمندان استان‌ها و نیز مخاطب پروری و ایجاد یک شبکه و تور بزرگ تئاتری برای استان‌ها برگزار می‌شود. این جشنواره با استفاده از حداکثر ظرفیت تئاتر و هنرمندان تئاتر استان‌ها قبل از شروع جشنواره اصلی فجر با شور و شوق هنرمندان و مردم در استان‌های میزبان روی صحنه می‌رود.

در جشنواره فجر استانی ۱۱ اثر از منتخبین برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها و ۱۰ اثر به انتخاب بخش فجر استانی از تهران، مشهد، کرج، همدان و کرمانشاه که آثار استانی بودند به این تور بزرگ تئاتر پیوستند و طبق هماهنگی دبیرخانه مرکز و برنامه‌ریزی دبیران فجر استانی مجموعا ۳۳ سفر انجام خواهد شد تا این تور تئاتر شکل بگیرد.

این جشنواره با گذر از هفت استان از ۱۶ دی در اردبیل آغاز و تا ۱۹ دی در این استان اجرا می‌شود و سپس از ۱۸ تا ۲۱ دی در منطقه آزاد اروند، از ۱۹ تا ۲۲ دی در استان یزد، از ۲۰ تا ۲۳ دی در استان چهارمحال و بختیاری، از ۲۱ تا ۲۴ دی در استان لرستان، از ۲۲ تا ۲۵ دی در استان سیستان و بلوچستان و از ۲۳ تا ۲۶ دی در استان کرمانشاه ادامه پیدا می‌کند.

 نمایشگاه عکس و پوستر آثار برگزیده سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر به علاوه نمایشگاه چهل سالگی یا تئاتر بعد از انقلاب و نمایشگاه تخصصی کتاب نیز در این استان‌ها برپا می‌شود. اسامی آثاری که در هر استان روی صحنه می رود به زودی اعلام خواهد شد.

*دومین نشست مسابقه نمایشنامه‌نویسی فجر برگزار می‌شود

فرهاد مهندس پور، کورش نریمانی،اشکان خیل نژاد، پیام لاریان در دومین نشست بخش مسابقه نمایش نامه نویسی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر با عنوان «گفت وگوی نویسنده و کارگردان نمایش نامه نویسی امروز ایران: پیوستگی ها/ ناپیوستگی ها» حضور دارند.

این نشست سه شنبه ۱۱ دی ماه ساعت ۱۵ در تالار کنفرانس(مشاهیر) تئاتر شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول