اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انشقاق تازه در میان راستگرایان صهیونیست/دو وزیر افراطی، حزب جدید تشکیل دادند

«آیلت شاکد» و «نفتالی بنت» که از جمله تندروترین وزرای کابینه نتانیاهو هستند، با خروج از حزب «خانه یهود»، حزب تازه‌ای با عنوان «راست نوین» تشکیل دادند.

انشقاق تازه در میان راستگرایان صهیونیست/دو وزیر افراطی، حزب جدید تشکیل دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اعلام تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد پارلمانی، طبق معمول انتخابات‌های پیشین احزاب سیاسی این رژیم یکی پس از دیگری در حال تجزیه به احزاب کوچکتر هستند.

شنبه شب «آیلت شاکد» وزیر دادگستری فعلی و «نفتالی بنت» وزیر آموزش کنونی رژیم صهیونیستی، که هر دو از تندروترین سیاستمداران راستگرای این رژیم هستند، با خروج از حزب «هبیت هیهودی» (خانه یهود)، مشترکا حزب راستگرای تازه‌ای با عنوان «هیامین ههاداش» (راست نوین) تشکیل دادند.

هرچند شاکد از جمله سیاستمداران سکولار رژیم صهیونیستی است و بنت حامی گروه‌های ارتودکس است، اما هر دو در پشتیبانی از شهرک‌نشینان اشتراک نظر دارند و بارها علنا از ضمیمه بخش‌های باقی‌مانده کرانه باختری، حمایت کرده‌اند. شاکد و بنت در نشست خبری خود که در تل‌آویو برگزار شد، تشکیل این حزب جدید را نماد پیوند «سکولارها و ارتودکس‌ها» معرفی کردند.

این دو حمایت بی‌چون و چرای یهودیان مذهبی حاضر در حزب خانه یهود از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را عامل خروجشان از این حزب اعلام کرده و گفتند که این تصور که مذهبی‌ها در «جیب نتانیاهو» هستند، نفوذ خانه یهود را کاهش داده بود.

هفته گذشته کابینه رژیم صهیونیستی به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پیش از موعد رأی داد. بر اساس این تصمیم، قرار است روز ۱۹ اردیبهشت انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی برگزار شود. ترکیب کابینه جدید هم بر اساس پارلمان تازه مشخص می‌شود.

شاکد و بنت تنها افرادی نیستند که در آستانه انتخابات حزب تازه‌ای تشکیل داده‌اند. چند روز پیش هم «بنی گانتز» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با هدف به چالش کشیدن نتانیاهو در انتخابات حزب تازه‌ای با عنوان «خُسن لاسرائیل» تشکیل داد. (جزئیات بیشتر)

در سال‌های گذشته هر بار انتخاباتی در فلسطین اشغالی برگزار شده، چندین حزب تازه تشکیل شده‌ است. همین امر توافق نهایی برای تشکیل کابینه را در این رژیم دشوار کرده و هر کابینه‌ای هم که تشکیل می‌شود، مدام در خطر فروپاشی قرار دارد. در حال حاضر حدود ۵۰ حزب سیاسی در فلسطین اشغالی وجود دارد که اغلب آن‌ها با شرکت در انتخابات پارلمانی برای کسب بخشی از ۱۲۰ کرسی، رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول