اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رئیس شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس خبرداد

دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم قیمت خودروهای انحصاری روی میز رئیس‌جمهور + سند

رئیس شورای رقابت گفت: دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای انحصاری در شورای رقابت تهیه و برای رئیس‌جمهور و شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارسال شد.

دستورالعمل شورای رقابت برای تنظیم قیمت خودروهای انحصاری روی میز رئیس‌جمهور + سند

رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: براساس ماده 58 فصل نهم اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای رقابت موظف است تا همه ساله دستورالعمل تعیین قیمت را برای خودروهایی که دارای انحصار هستند و رقیب ندارند ارائه کند. 

رئیس شورای رقابت با تاکید بر اینکه براساس ماده 58 هنوز هم این وظیفه بر عهده شورای رقابت است، اظهار داشت: اما به دلیل وضعیتی که اقتصاد کشور با آن روبروست شورای عالی هماهنگی اقتصادی که متشکل از سران سه قوه است تشکیل شد و این شورا با اخذ اختیاراتی از مقام معظم رهبری ابلاغیه‌ای صادر کردند. 

شیوا بیان داشت: براساس بند 3 آن ابلاغیه مقرر شد تا شورا و نهادهایی که قیمت‌گذاری انجام می‌دادند، شیوه قبلی را ادامه دهند اما قیمت‌گذاری‌ها براساس تایید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی خواهد بود. 

رئیس شورای رقابت اظهار داشت: بنابراین شورای رقابت هم با توجه به وظیفه‌ای که برعهده داشت در مورد قیمت گذاری خودرو باید کار کارشناسی را انجام می‌داد و پس از این اقدام قیمت‌های پیشنهادی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است اعلام می‌کرد تا این شورا قیمت‌ها را تایید و یا رد کند. 

وی بیان داشت: شورای رقابت هم مصوب کرد دستورالعمل قیمت‌ها مانند چند سال گذشته براساس روش سقف قیمت است و روش هزینه تمام شده نیست و آن دستورالعمل را آماده و برای ریاست شورای عالی هماهنگی اقتصادی که رئیس جمهور است ارسال کرد. 

متن کامل این دستورالعمل را می‌توانید از اینجا دستورالمعل خودرو دستورالمعل تنظیم بازار و تعیین قیمت خودروهای انحصاری دریافت کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول