اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

بهمن ساکی در گفت‌وگو با فارس:

آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گتوند/ داوری‌ها ادامه دارد

دبیر علمی «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» گفت: مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره از جشنواره شعر فجر روز چهارشنبه هفته جاری در گتوند بر سر مزار زنده یاد «قیصر امین‌پور» برگزار می‌شود.

آغاز سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گتوند/ داوری‌ها ادامه دارد

بهمن ساکی دبیر علمی «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اظهار داشت: مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره از جشنواره شعر فجر روز چهارشنبه هفته جاری در گتوند بر سر مزار زنده یاد «قیصر امین‌پور» کلید زده می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم آغازین تعدادی از شاعران حضور خواهند داشت و مراسمی را برپا می‌کنیم در ادامه نیز از ساعت ۱۵ بعداز ظهر مراسم ویژه‌ای را نیز خواهیم داشت.

ساکی در ادامه با بیان اینکه چرا آثار مشترک در حیطه داوری قرار نمی‌گیرند، توضیح داد: آثار مشترک به این دلیل که اغلب گردآوری بوده و داوری به عنوان اثر مستقل شاعر امکان پذیر نیست و نام چند اثر، شاعر و اسامی متعدد آمده از این رو امتیاز دادن دشوار است و بنابراین ارزیابی اینگونه آثار به عنوان اثر مستقل یک نفر امکان پذیر نیست.

وی در پاسخ به اینکه آثار این دوره را در چه سطح کیفی و کمی ارزیابی می‌کنید توضیح داد: با توجه به اینکه هر دوره آثار متناسب با زمانه خود را دارد، در این دوره نیز چنین رنگی از زمانه در اشعار متجلی است. اما آثار خوبی در چرخه داوری دیده شد.

ساکی درباره داوری ها تاکید کرد: داوری ها به پایان نرسیده و در حال انجام است، این داوری تا زمانی که به کتاب یا کتاب‌های پایانی برسیم ادامه خواهد داشت.

دبیر علمی این دوره از شعر فجر تصریح کرد: آثار یا توسط ناشر، یا مولف و یا از طریق آمار خانه کتاب تهیه شده است، بر این اساس اعلام کرده‌ایم چنانچه بازهم کتابی به دستمان برسد داوری خواهیم کرد، هرچند پایان مهلت در فراخوان تا ۷ دی ماه اعلام شده بود. اما تا روزی که داوری می‌کنیم اگر باز هم اثر جدید به دستمان برسد بررسی خواهد شد.

دبیر علمی «سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر» درباره برنامه‌های محفلی در استان‌ها، آن را منوط به بررسی آب و هوا و برنامه‌های بخش اجرایی دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول