اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

منطقی:

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت پرتاب و ساخت ماهواره ضروری است

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: برای توسعه صنعت پرتاب و ساخت ماهواره، باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بهره کامل ببریم.

 استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت پرتاب و ساخت ماهواره ضروری است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه پرتاب و ساخت ماهواره، منشا درآمد در حوزه خدمات و تجهیزات زمینی است، بیان کرد: ایران به عنوان یک کشور نوظهور در حوزه فضایی، باید توجه بیشتری به این موضوع معطوف دارد و بحث خدمات ماهواره ای و تجهیزات زمینی با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند شرکت های دانش بنیان به صورت موازی پیگیری شود.
رئیس مرکز ملی فضایی ایران، در ادامه به وضعیت توانمندی کشورها در حوزه فضایی پرداخت و بیان کرد: ما توانسته ایم به فناوری و زیرساخت‌های لازم برای طراحی و ساخت ماهواره‌های آزمایشی، راکت‌های کاوشگر، پرتاب به مدار ارتفاع پایین و علوم اکتشافات فضایی دست پیدا کنیم.
به گفته منطقی، در زمینه‌ دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره سنجش از دور و مخابراتی ‌عملیاتی در حال کار هستیم و سعی داریم با مشارکت جدی بین‌المللی این پروژه‌ها را سریع‌تر بومی‌سازی کنیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول