اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«قسد»: با ارتش سوریه همکاری خواهیم کرد

سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که ارتش سوریه وارد شهر منبج شده و قرار است وارد منطقه شرق فرات نیز شود.

«قسد»: با ارتش سوریه همکاری خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز جمعه (7 دی) از ورود نیروهای ارتش به شهر «منبج» و بر افراشته شدن پرچم سوریه در مرکز آن خبر داد.

«جیهان احمد» سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیز ورود ارتش سوریه به منبج را تأیید کرد.

احمد در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که نیروهای دموکراتیک با نیروهای دولتی سوریه همکاری می‌کنند تا راه را به روی عملیات احتمالی ترکیه ببندند.

وی هدف از ورود ارتش سوریه به منبج را حفظ این کشور دانست و عنوان کرد: «ترکیه وارد هر منطقه‌ای که شود هرگز از آن خارج نخواهد شد».

سخنگوی نیروهای دموکراتیک با اشاره به اینکه پس از مقابله با ترکیه «امور داخلی خود با نظام [سوریه] را حل خواهیم کرد»، گفت: «ما و نظام عضو یک خانواده هستیم؛ همانند پدر و فرزندانش که مشکلات داخلی خود را بدون مداخله دیگری حل می‌کنند».

احمد با اشاره به اینکه این توافق در منطقه شرق فرات نیز اجرایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: «آنچه برای ما اهمیت دارد، سرنوشت ملت است».

در همین راستا، وی چندی پیش گفته بود که «ما سوری هستیم، نه ترکیه‌ای... مشکل ما با نظام است و آن را در داخل حل می‌کنیم... درهای ما به روی گفت‌وگو باز است و ما با نظام نخواهیم جنگید. مبارزه ما فقط با داعش و ترکیه است».

فرماندهی کل ارتش سوریه تأکید کرد که ورود به شهر منبج بنا به درخواست ساکنان این شهر و بر اساس مسئولیت ملی دمشق در برقراری حاکمیت خود در سراسر خاک سوریه است.

ارتش سوریه با اشاره به اهمیت هم‌افزایی تلاش فرزندان سوریه در حفظ حاکمیت این کشور، بر اصرار خود برای نابودی تروریسم و بیرون راندن اشغالگران و متجاوزان تأکید کرد.

در پایان بیانیه ارتش سوریه آمده است که امنیت کامل را برای ساکنان منبج تضمین می‌کند.

ترکیه بارها تهدید کرده است که در روزهای آتی با کمک نیروهای وابسته به خود در داخل سوریه حمله به منبج آغاز خواهد کرد. اعلام «دونالد ترامپ» برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و تنها گذاشتن کردهای سوریه در مقابل ترکیه، شهر منبج را در روزهای اخیر در حالت آماده‌باش و بحرانی قرار داده بود.

شهر منبج در شمال استان حلب و در نزدیکی مرزک ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرداد سال 95 به دست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از اشغال داعش خارج شد.

ترکیه به همراه نیروهای هم‌پیمان خود از جمله گروهک «ارتش آزاد سوریه» در جریان عملیات «سپر فرات» ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ الی  ۲۹ مارس ۲۰۱۷) که هفت ماه و پنج روز به طول انجامید، در نبرد با داعش شهر «جرابلس»، «اعزار» و مناطقی در شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و سپس در جریان عملیات «شاخه زیتون» علیه نیروهای کرد، (از تاریخ ۲۰ ژانویه الی ۲۴ مارس ۲۰۱۸) که به مدت دو ماه و چهار روز طول کشید شهر «عفرین» را اشغال کرد. ترکیه تلاش دارد شمال سوریه را به منطقه نفوذ خود تبدیل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول