اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استفاده ترکیه از حریم هوایی سوریه، موضوع بحث هیأت ترکیه‌ای با روس‌ها

در حالی که یک روز به سفر وزرای خارجه و دفاع ترکیه به روسیه باقی‌مانده، گفته می‌شود هیأت ترکیه‌ای قصد دارد موضوع استفاده از حریم هوایی سوریه را با طرف روس درمیان بگذارد.

استفاده ترکیه از حریم هوایی سوریه، موضوع بحث هیأت ترکیه‌ای با روس‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع می‌گویند هیأت عالی‌رتبه ترکیه‌ای که قرار است روز آینده (شنبه) وارد مسکو شود، قصد دارد درباره وضعیت سوریه بعد از خروج نظامیان آمریکایی از این کشور رایزنی کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این هیأت که متشکل از مقامات عالی امنیتی و سیاسی ترکیه می‌شود، موضوع استفاده از حریم‌هوایی سوریه را برای جنگنده‌های ترکیه‌ای، در اولویت مذاکرات خود با طرف روسی قرار داده است.

موضوع استفاده ترکیه از حریم هوایی سوریه در حالی مطرح می‌شود که علاوه بر خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، رژیم صهیونیستی نیز چند روز پیش مجددا حملات موشکی را علیه اهدافی در دمشق انجام داد.

روزنامه «حریّت» پیشتر گزارش داده بود که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه، «حلوسی آکار» وزیر دفاع، «هاکان فیدان» رئیس سرویس اطلاعات و «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز شنبه به روسیه سفر خواهند کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که تمام ۲۰۰۰ نیروی نظامی این کشور سوریه را ترک می‌کنند، چراکه به گفته وی گروه تروریستی «داعش» شکست خورده و کشورهای همجوار سوریه این توان را دارند که باقی‌مانده‌های این گروه را از میان بردارند.

همچنین «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که دولت سوریه باید کنترل مناطقی را که آمریکا از آن خارج خواهد شد در دست بگیرد.

در روزهای اخیر مکالمه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با ترامپ منتشر شده که در این گزارش‌ها ادعا شده که ترامپ پس از آن تصمیم به خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از سوریه گرفته که اردوغان به وی اطمینان داده که آنکارا قادر است به تنهایی داعش را در سوریه از بین ببرد و نیازی به حضور نظامی آمریکا در این کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول