اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مدیران نیروگاه «فوکوشیما» به جرم قصور، به حبس و پرداخت غرامت محکوم شدند

رئیس سابق و دو معاون شرکت انرژی الکتریکی توکیو، به اتهام قصور در مقاوم‌سازی نیروگاه هسته ای فوکوشیما و بروز فاجعه در پی سونامی سال 2011، به 5 سال حبس و پرداخت غرامت محکوم شده‌اند.

مدیران نیروگاه «فوکوشیما» به جرم قصور، به حبس و پرداخت غرامت محکوم شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند تن از مقام‌های ارشد «شرکت انرژی الکتریکی توکیو»، به اتهام قصور در مقاوم‌سازی نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما و وقوع فاجعه «فوکوشیما» در پی سونامی سال ۲۰۱۱، به حبس و پرداخت غرامت به شاکیان محکوم شده‌اند.

به گفته «رادیو ملی آمریکا»، دادستانی ژاپن اعلام کرد، رئیس سابق و دو معاون شرکت انرژی الکتریکی توکیو (TEPCO) به اتهام قصور در جلوگیری از فاجعه‌ی قابل‌پیش‌بینی سیل ۲۰۱۱ و ذوب هسته نیروگاه هسته‌ای «فوکوشیما دائیچی» و مرگ شمار زیادی در پی این حادثه، باید ۵ سال را در زندان سپری کنند و مجموعا ۴.۵ میلیون دلار هم به خانواده‌های ۳۸۰۰ نفر از قربانیان بپردازند.

این نهاد افزود علی‌رغم هشدارهایی که به شرکت TEPCO در خصوص آسیب‌پذیری نیروگاه فوکوشیما در برابر سونامی داده شده بود، این شرکت حفاظت لازم برای نیروگاه را در دستور کار قرار نداده بود.

این سه متهم مدعی هستند به علت غیرقابل پیش‌بینی بودن سونامی، بی‌گناهند. در مرحله بعدی محاکمه، وکیلی از سوی قربانیان و خانواده‌هایشان، روز پنجشنبه در دادگاه سخنرانی خواهد کرد، اما بنا به گفته شبکه خبری «ان. اچ. کی»، وکلای مدافع، دفاعیات نهایی خود را تا مارس ۲۰۱۹ تحویل نخواهند داد.

دادستانی ژاپن اعلام کرده: «مسئولین سابق این شرکت مدعی شده‌اند که کسی در خصوص هشدار ذکر شده به آن‌ها اطلاعی نداده و تمام تقصیرات را به گردن زیردستان خود انداخته‌اند».

شرکت TEPCO‌ و دولت ژاپن، در یک دادخواهی حقوقی در سال ۲۰۱۷ مبنی بر عدم آمادگی کافی برابر فجایع احتمالی در نیروگاه فوکوشیما، محکوم شده بودند. تخمین زده شده در فاجعه سه‌گانه زلزله قدرتمند در سواحل «توهوکو»، سونامی ویران‌گر و بدترین ذوب هسته‌ای از زمان حادثه «چرنوبیل» در سال ۱۹۸۶، حدود ۱۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند. دولت ژاپن در ماه سپتامبر اولین مرگ ناشی از تشعشعات هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما را اعلام کرد. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول