اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

90 درصد آتش‎سوزی‎ها عامل انسانی دارد

مدیرکل مدیریت بحران گلستان بر لزوم اطلاع‎رسانی و آگاهی‎بخشی به مردم در زمان حوادث تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حوزه اطلاع‎سانی و آگاهی‎بخشی به مردم در زمان حوادث آنطور که باید کار نکردیم.

 90 درصد آتش‎سوزی‎ها عامل انسانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی جمالی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان شورای هماهنگی مدیریت بحران با ریاست استاندار گلستان دنبال می‎شود و در زمان حوادث و بلایا فعالیت دارد و اقدامات لازم را انجام می‎دهد.
وی با بیان اینکه از وظایف اصلی ما ایجاد هماهنگی بین دستگاه‎ها در فرایند مدیریت بحران است، گفت: وظیفه ما تنها در زمان وقوع حادثه نیست و چهار فرآیند پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی را شامل می‎شود.
مدیرکل مدیریت بحران گلستان بیان کرد: مهم‎ترین تأثیر ما در زمان پیشگیری و آمادگی است که کم‎هزینه‎تر، راحت‎تر و بهتر است.
جمالی تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران دو بخش دارای اهمیت است که یک بخش آن آمادگی مدیران است و وجه دیگر آن مردم، جامعه و شهروندان هستند که باید در راستای آگاهی‎بخشی و اطلاع‎رسانی جامعه و شهروندان گام برداریم.
وی به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: آخرین زلزله‎ای که در کرمانشاه آمد بیش از 600 نفر مصدوم شدند و براساس گزارش‎ها بخش عمده‎ای از مصدومیت‎ها، ناشی از استرس هنگام خروج از منزل بوده است که این مهم نشان می‎دهد در حوزه اطلاع‎سانی و آگاهی‎بخشی به مردم در زمان حوادث آنطور که باید کار نکردیم.
مدیرکل مدیریت بحران گلستان استفاده از ظرفیت رسانه‎ها را یکی از ابزارها برای آگاهی‎بخشی و اطلاع‎رسانی به مردم دانست و یادآور شد: 90 درصد آتش‎سوزی‎ها عامل انسانی دارد و رسانه‎ها در زمان حریق علاوه‎بر نقد به دستگاه اجرایی مربوطه باید به عوامل ایجاد آتش‎سوزی نیز توجه کنند.

انتهای پیام/ق
 

انتهای بیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول