اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تولید پلاستیک با پلیمر تجزیه شونده در طبیعت

محققان موفق به یافتن روش جدیدی برای تولید پلیمرهای دوست دار محیط زیست شده اند. این پلیمرها را می توان برای تولید پلاستیک‌های تجزیه شونده به کار برد.

تولید پلاستیک با پلیمر تجزیه شونده در طبیعت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسلش گیر، برای تولید این پلیمرها نیازی به آب و استفاده از گیاهان مختلف نیز نیست.

ابداع این فناوری باعث می شود تولید پلاستیک های سازگار با محیط زیست رونق بگیرد و از سوی دیگر منابع محدود طبیعی برای طراحی و عرضه آنها به هدر نرود. ماده اولیه مورد استفاده برای تولید این نوع بیوپلیمرها میکروارگانسیم هایی است که از طریق جلبک های زیردریایی قابل تامین هستند.

تلاش برای تولید پلاستیک های تجزیه شونده در طبیعت در سال های اخیر بسیار رونق گرفته است،زیرا تجزیه پلاستیک های تهیه شده از مواد شیمیایی در طبیعت صدها سال به طول می انجامد. این پلاستیک ها می توانند به مرور زمان خواص سمی نیز پیدا کنند، اما پلاستیک های دوستدار محیط زیست چنین مشکلی را ندارند.

بیوپیلمر مورد استفاده بدین منظور polyhydroxyalkanoate (PHA) نام دارد و به گفته دکتر الکساندر گولبرگ مجری این طرح برای تولید ان تنها باید از برخی جلبک های زیردریایی استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول