اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

جانشین قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی همدان:

هزینه‌های رویداد «همدان 2018» شفاف‌سازی شود

جانشین قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی همدان خواستار مطالبه شفافیت عملکرد و هزینه‌های جاری در رویداد «همدان 2018» شد.

هزینه‌های رویداد «همدان 2018» شفاف‌سازی شود

جاسم آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت شفافیت و نقش کلیدی آن در کاهش فساد اظهار کرد: آگاهی و حق دانستن یکی از حقوق اساسی مردم نسبت به حکومت و از ضروریات حکومت دینی است.

وی افزود: همان طور که چندی پیش مقام معظم رهبری فرمودند یکی از مهم‌ترین توصیه‌های حضرت علی(ع) در نهج البلاغه به مالک اشتر موضوع حق آگاهی مردم است که جز امور نظامی و محرمانه بقیه اطلاعات باید در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

جانشین قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی همدان ضمن اینکه معنای «شفافیت» را این موضوع دانست که مسوول در نظام جمهوری اسلامی عملکرد خود را به طور واضح در اختیار عموم قرار دهد گفت: قانون نیز برای حق آگاهی مردم شأن ویژه‌ای قائل شده است به طوری که مطابق بند اول ماده 6 و 7  قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب مجلس؛ تمام نهادهای عمومی موظفند نسبت به درخواست شفاف‌سازی اطلاعات پاسخگو باشند و حداکثر ظرف مدت 10 روز درخواست شفافیت اطلاعات را در اختیار عموم قرار دهد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی این قانون مصوب سال 93 هیات وزیران در ماده 2 و 9 نیز به طور مشخص دستگاه‌های دولتی و عمومی را ملزم می‌کند چنین اطلاعاتی را در درگاه رسمی خود منتشر کنند.

آقامحمدی در ادامه گفت: حال با توجه به این موضوعات باید در خصوص شفافیت مالی رویداد بزرگ «همدان 2018» که در آن به گردشگری همدان توجه ویژه‌ای شده است، اقدام شود.

وی اظهار کرد: به منظور برآورد هر چه بهتر این مراسم، برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای آتی، ارائه نظرات کارشناسی و استفاده هر چه بیشتر از این رویداد عظیم برای فرهنگسازی از متولیان این مراسم به ویژه معاون عمرانی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی استان این انتظار را داریم که با احترام به قانون و حقوق شهروندی مردم همدان زمینه شفافیت مالی را این رویداد در سریعترین زمان ممکن فراهم کنند.

جانشین قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی همدان در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه شفافیت مالی رویداد «همدان 2018» در هفته گذشته از طریق نامه‌ای به اطلاع مسوولان مربوطه رسانده شده که از طریق سامانه انتشار آزاد و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز پیگیر موضوع هستیم.

انتهای پیام / 3140/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول