اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

شجاع پوریان در سومین نشست فصلی مدیران محلات تهران:

سراهای محله باید به کانونی برای حضور سمن‌ها مبدل شود/ بهبود وضعیت سراهای محلات مستلزم بازمهندسی جدید است

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سراهای محله باید به کانونی برای حضور سمن‌ها تبدیل شود، گفت: بهبود وضعیت سرای محلات در دستور کار است.

سراهای محله باید به کانونی برای حضور سمن‌ها مبدل شود/ بهبود وضعیت سراهای محلات مستلزم بازمهندسی جدید است

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ولی‌الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سومین نشست فصلی مدیران 352‌گانه محلات شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های آنان و اشاره به مسائل و دغدغه‌های بیان شده از سوی مدیران محلات، گفت: بخشی از این مشکلات به عدم شفاف بودن آینده شغلی شما باز می‌گردد که ما در پی اصلاح اساسی حوزه مدیریت محلات، سراها و شورایاری‌ها هستیم و به هر مدلی که دست یابیم قطعاً حقوق و زحمات شما مدیران فعال محلات تأمین و دیده خواهد شد.

شجاع پوریان خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بالادستی نظام، توجه به توده مردم و اداره امور به دست شهروندان زمینه‌ساز تحقق جامعه مدنی در قالب دموکراسی و مردم سالاری دینی است که در رأس آن سرای محلات می‌توانند با ساماندهی سایر ظرفیت‌ها و ایجاد تعامل و هم‌افزایی در تحقق این اصل مهم کوشا باشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اصل راه‌اندازی شورایاری‌ها و مدیریت محلات را از اقدامات شایسته مدیریت شهری در گذشته عنوان و تصریح کرد: مدت 10 سال از تجربه مدیریت محله گذشته و نهال سابق اکنون به درخت بالنده‌ای تبدیل شده است اما از فلسفه اصلی خود فاصله گرفته است.

وی افزایش مشارکت اجتماعی مردم، تبدیل نقش تولی‌گری شهرداری به تسهیل‌گری، حضور شهروندان در برنامه‌ها و افزایش اعتماد عمومی به مدیریت شهری، تجلی مشارکت‌جویی مردم و تبدیل سرای محلات به نقطه کانونی حضور مردمی، اخذ دیدگاه‌های شهروندان برای اداره شهر و اصلاح امور را از مأموریت‌های اصلی سراهای محلات برشمرد.

وی با بیان اینکه سرای محله باید محلی برای حضور و بهره‌مندی سمن‌ها و مجموعه‌های مردم نهاد و تشکل‌های مختلف از امکانات سراها باشد، افزود: فضاها باید در اختیار سازمان‌های مردم‌نهاد برای بروز توانمندی‌ها و خلاقیت‌های آنان قرار گیرد. اما امروز با فلسفه پیدایش سراها فاصله وجود دارد.

معاون شهردار تهران، بر ضرورت بررسی ساختار حقوقی سراهای محله، اصلاح آیین‌نامه ها و تجدیدنظر در دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه مدیریت محله تأکید کرد و افزود: اصلاح ساختار گذشته و بهبود وضعیت سراهای محلات مستلزم بازمهندسی جدید در این زمینه است تا منافع شهروندان و مدیریت شهری توأمان لحاظ شود.

در این نشست مهدی شیرزاد سرپرست دبیرخانه ستاد مدیرتی محله به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد برای ساماندهی مسائل و مشکلات مختلف سراهای محله و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های آن پرداخت.

وی در این گزارش ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف ستاد مدیریت محله به برخی از نکات و سؤالات مطرح شده توسط مدیران محله‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول