اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

لایحه بودجه ۹۸-۱۵

انتشار ۳۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح‌های وزارتخانه‌های نفت و صنعت

مطابق بند «ط» تبصره ۵ لایحه بودجه، برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 3 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان داده می‌‎شود.

انتشار ۳۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای اجرای طرح‌های وزارتخانه‌های نفت و صنعت

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت در بند «ط» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۸ درخواست کرد مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) صادر شود.

در بند «ط» تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۸ آمده است: به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) در سقف سی و پنج هزار میلیارد ریال (۳۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰) منتشر و بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت‌های مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرح‌های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت) تضمین نمایند.

به گزارش فارس، رقم پیشنهادی دولت برای انتشار اوراق مالی اسلامی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال آینده مشابه بند «ط» تبصره ۵ قانون بودجه امسال است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول