اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت از بیمه هنرمندان، اولویت کار وزارت ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از بیمه هنرمندان را اولویت کار وزارت ارشاد دانست و گفت: شاخص اعتبارات فرهنگی در فضای کشور کم است و خرید کتاب از ناشران و نویسندگان باید افزایش یابد.

حمایت از بیمه هنرمندان، اولویت کار وزارت ارشاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید عباس صالحی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه فرهنگ، هنر و رسانه آذربایجان‌غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی استانی با سابقه کهن تاریخی بوده و نقش موثر در هشت سال دفاع مقدس داشته است.

وی افزود: باید با تلاش همدیگر امکانات استان را افزایش داده و مسیر خود را در فضای استانها جدی‌تر بگیریم و خلاقیت‌های استانی را در دهه پنجم انقلاب اسلامی نمایان‌تر بکنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سفرهای برنامه دو روزه استانی یکی از اقدامات موثر وزارتخانه است، گفت: با توجه به اینکه منابع مالی حوزه فرهنگ ضعیف بوده، این استان در سال‌های مختلف شاهد ساختار کم‌ جانی بوده است و بودجه کشور دو و نیم درصد سهم حوزه فرهنگ و گردشگری و تربیت بدنی است.

وی بیان کرد: در مجموع منابع مالی حوزه فرهنگ به طور خاص و عام رقیق و کم‌جان است اما همین منابع را اگر با منابع استانی ترکیب کنیم اتفاقات بهتری شکل خواهد گرفت.

صالحی با اشاره به اینکه امروز تفاهم‌‌نامه ۱۴۰ میلیارد تومانی بین استان و وزارت ارشاد امضا شد، بیان کرد: در حوزه زیرساختی در این تفاهم‌نامه، احداث چند هنرستان دخترانه و پسرانه و تجهیز موسسات فرهنگی، قرآن و عترت پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن باید در کنار حمایت‌های زیرساختی به سمت حمایت‌های برنامه‌ای حرکت کنیم و همچنین حمایت از تولید فیلم های کوتاه و بلند و مستند در استان پیش‌بینی شده است.

صالحی حمایت از بیمه هنرمندان را اولویت کار وزارت دانست و گفت: شاخص اعتبارات فرهنگی در فضای کشور کم است و خرید کتاب از ناشران و نویسندگان باید افزایش یابد بنابراین با پرداخت وام، تسهیلات و حمایت از نشریات در سال‌های آینده از ناشران کتاب حمایت می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: با همین نگاه به طرف همین مسیر رفته و در 11 استان تفاهم نامه امضا شده است.

صالحی بیان کرد: با توجه به اینکه تهران به اندازه کافی از حمایت برخوردار شده، باید به سمت استان‌ها رفت چرا که استعدادهای خلاق فراوانی وجود دارد که باید به آنان توجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد بعدی که در حوزه فرهنگ دنبال می شود اقتصاد فرهنگ و هنر است که این حوزه، دو بال دارد که یکی بال روحانی و دیگری جسمانی که باید هر دو با هم حرکت کنند وگرنه فرهنگ و هنر به زمین می‌خورد.

وی اضافه کرد: اگر فرهنگ و هنر به اقتصاد متصل باشد روح جاندار آن زایل می شود و اگر فرهنگ و هنر یک اقتصاد شکوفا و خودکفای پایدار نداشته باشد دوام آن نیز به سختی ممکن خواهد بود.

صالحی بیان کرد: همزمان که به روح هنر توجه شود باید به جسم و ماده و اقتصاد هنر نیز توجه شود و این توجه را با اقداماتی دنبال می‌کنیم چون اسم فرهنگ و هنر در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی گم شده است.

صالحی در ادامه عنوان کرد: تسهیلات دو هزار میلیارد تومان فرصت شغلی در حوزه شهری و روستایی آماده شده که از این رقم 20 هزار شغل را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال شهری 13 هزار شغل و مابقی آن را در روستاها ایجاد کرده‌ایم، بیان کرد: در استان 270 شغل با 27 میلیارد تومان تسهیلات بانکی فراهم شده و همچنین کمک‌های بلاعوض نیز برای حوزه اشتغال در این در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطر نشان کرد: با رویکرد عدالت فرهنگی و اقتصادی در کنار چند رویکرد دیگر شفاف سازی و بهبود فضای کسب و کار، می تواند مبنایی قرار گیرد که به افق آینده خوش بین‌تر باشیم و مسیر آینده را امیدوارانه‌تر پیش ببریم.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول