اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌ و فناوری ارائه شد

قطره آهن داخلی بدون سیاه کردن دندان نوزاد

محققان ایرانی در نمایشگاه هفته پژوهش نوعی قطره آهن ارائه کردند که این قطره بدون طعم است و برای دندان نوزاد نیز هیچ عوارضی ایجاد نمی‌کند.

قطره آهن داخلی بدون سیاه کردن دندان نوزاد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری از سوم دی‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شده و تا ششم دی‌ماه ادامه دارد.

محققان ایرانی در این نمایشگاه نوعی قطره آهن را ارائه کردند که هیچ طعمی ندارد و دندان نوزاد را هم سیاه نمی‌کند.

نوزادانی که کمبود آهن دارند با رشد کمی مواجه هستند یا اصلاً وزنشان اضافه نمی‌شود، این نوزادان بی‌اشتها هستند و جنب‌وجوش کمتری دارند و بیقراری می‌کنند به همین دلیل مصرف قطره آهن برای نوزادان ضروری است.

استفاده از قطره آهن معمولاً سبب سیاه شدن دندان نوزاد می‌شود اما محققان ایرانی قطره آهنی را تولید کرده‌اند که دندان نوزاد را سیاه نمی‌کند.

همچنین قطره‌های آهن موجود در بازار دارای طعم بسیار بدی هستند که سبب می‌شود نوزاد از خوردن آن امتناع کند ولی قطره تولیدی محققان کشورمان دارای طعم بسیار مطلوبی است و همچنین از تحریک سیستم گوارشی نیز به دلیل پیشگیری از تماس آهن با سطح دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.

جذب بسیار مناسب به دلیل شباهت جنس غشای آهن به جنس دیواره سلول‌های بدن، کمک به رشد ذهنی و شناختی کودک، کمک به تأمین آهن بدن از دیگر مزایای این قطره ساخت محققان ایرانی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول