اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

برخی دستگاه‌ها در ایجاد حاشیه‌نشینی نقش دارند

معاون استاندار کرمان گفت: وقتی دستگاه‌ها در جلوگیری از تصرف اراضی به وظایف خود درست عمل نمی‌کنند، فروش زمین صورت می‌گیرد و افرادی بی‌اطلاع به دام سودجویان می‌افتند و حاشیه ایجاد می‌شود.

برخی دستگاه‌ها در ایجاد حاشیه‌نشینی نقش دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی صبح امروز در سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری کرمان با اشاره به تدوین و تصویب برنامه اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی در طرح بازآفرینی شهری اظهار داشت: طبق آیین‌نامه، محلات مورد هدف در برنامه اقدام مشترک توسط فرمانداری‌ها و با حضور دستگاه‌های اجرایی شناسایی و تصویب شده‌اند.

وی بیان داشت: اعتباراتی که در اقدام مشترک بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده به عنوان اعتبار اضافه است که به کمک ارائه خدمات بافت‌های ناکارآمد محلی و سکونتگاه‌های غیررسمی می‌آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه در شکل‌گیری حاشیه‌نشینی‌ها باید از دلایل اصلی آن جلوگیری کرد، گفت: در شکل‌گیری حاشیه‌نشینی، ابتدا زمینی تصرف می‌شود و با تفکیک به قطعات کوچکتر، آن را به افرادی که اصلا در جریان ماجرا نیستند به فروش می‌رسانند و در نهایت ما در مقابل افرادی قرار می‌گیریم که از هیچ موضوعی اطلاع نداشتند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ایجاد حاشیه‌نشینی، دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی، امور اراضی و ... باید وظایف خود را درست انجام دهند و مراقب زمین‌های خود باشند که تصرفی صورت نگیرد.

موسوی تصریح کرد: وقتی دستگاه‌ها در این زمینه به وظایف خود درست عمل نمی‌کنند، تصرف و فروش زمین صورت می‌گیرد و افرادی بی‌اطلاع به دام سودجویان می‌افتند و حاشیه ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بافت‌های فرسوده که ساختمان‌ها استحکام ندارند باید به سرعت چاره‌اندیشی صورت گیرد، اگر زلزله قوی در هر نقطه استان و بافت فرسوده داشته باشیم، مشکلاتی در باب تلفات و نجات مردم خواهیم داشت، چون معابر کم عرض بوده و امدادرسانی با مشکل مواجه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه با خطر زلزله در هر لحظه مواجه هستیم و این مسئله مربوط به کل استان است ، گفت: باید به سرعت به سمت بازسازی ساختمان‌ها به ویژه بافت فرسوده برویم.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول