اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: اردوغان به من قول داده که باقیمانده‌ داعش را ریشه‌کن کند

رئیس‌‌جمهور آمریکا با تاکید بر اینکه ترکیه می‌تواند آنچه از داعش در سوریه باقی مانده را نابود کند، از قول «رجب طیب اردوغان» به او در این باره خبر داده است.

ترامپ: اردوغان به من قول داده که باقیمانده‌ داعش را ریشه‌کن کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تازه ضمن تاکید دوباره بر خروج نظامیان این کشور از سوریه، از وعده «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای از بین بردن آنچه که از گروه تروریستی «داعش» باقی مانده، خبر داد.

ترامپ نوشت: «رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه قویا به من اطلاع داده است که او هرآنچه از داعش در سوریه باقی مانده را ریشه‌کن خواهد کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «او مردی است که می‌‎تواند این کار را بکند. مضاف بر آن اینکه، ترکیه دقیقا "در مجاورت" (سوریه) است. سربازان ما به خانه برمی‌گردند».

اظهارنظر تازه ترامپ درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در حالی مطرح شده که بامداد امروز (دوشنبه) شبکه «سی. ان. ان» به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داد که «جیمز متیس» وزیر دفاع مستعفی آمریکا در آخرین روزهای قبل از ترک منصب خود فرمان ترامپ برای خروج نظامیان از سوریه را امضا کرده است.

به دلیل اختلافاتی که منجر به خروج متیس از کابینه ترامپ شده، برخی تحلیلگران معتقد بودند که او این دستور اجرایی را امضا نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

بعد از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، وزیر دفاع این کشور و همچنین «برت مک‌گورک» نماینده ویژه رئیس‌جمهور در ائتلاف تحت رهبری واشنگتن برای آنچه «مقابله با داعش» خوانده شده، در اعتراض به این موضوع و برخی دیگر از مسائل از سمت خود استعفا دادند.

علاوه بر فشارها در درون دولت آمریکا بر ترامپ برای تغییر نظر در زمینه خروج نظامیان از سوریه، اعضای ارشد کنگره آمریکا شامل هم حزبی‌های او هم از این تصمیم انتقاد کرده‌اند. تنها تعداد اندکی از قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس سنا از قبیل «رند پال» و «مایک لی» حامی این تصمیم هستند.

پیش از این برخی رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان از سوریه بعد از تماس تلفنی او با همتای ترکیه‌ای و به صورت ناگهانی اتخاذ شده است، اما رئیس‌جمهور آمریکا بارها گفته است که ماموریت واشنگتن مقابله با داعش بوده و اکنون زمان بازگشت نظامیان آمریکایی به خانه است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول