اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دامنه اعتراضات سودان به کردفان شمالی و جنوبی رسید

تظاهرات و اعتراضات مردمی در سودان امروز به دو شهر «ام روابه» در ایالت کردفان شمالی و «الترتر» در ایالت کردفان جنوبی رسید.

دامنه اعتراضات سودان به کردفان شمالی و جنوبی رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ده‌ها نفر از معترضان با تظاهرات در خیابان‌های شهر ام روابه در کردفان شمالی، لاستیک‌ها خودروها را آتش زده و شعارهایی علیه دولت سر دادند.

شاهدان عینی گزارش دادند که پنج تن از معترضان در این تظاهرات‌ها هدف تیراندازی از سوی نیروهای امنیتی قرار گرفته و زخمی شدند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که ده‌ها نفر دیگر نیز در شهر «الترتر» واقع در کردفان جنوبی تظاهرات کرده و اعتراض خود به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی را اعلام کردند.

تعدادی از شهرهای سودان از هفته گذشته شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراضات مردمی به گرانی کالاهای اساسی از جمله افزایش قیمت سوخت و کمبود نان است که بنابر اعلام منابع رسمی سودان تا کنون هشت نفر در این تظاهرات کشته شده‌اند و این در حالی‌ است که معارضان سودانی تعداد کشته‌ها را ۲۲ نفر اعلام کرده‌اند.

جدایی سودان از متحدان قدیمی خود و پیوستن به ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی به امید دریافت کمک‌های مالی از ریاض و ابوظبی جهت نجات سودان از بحران اقتصادی از جمله دلایل تشدید بحران اقتصادی در این کشور است که در نهایت به خشم مردمی و اعتراضات خیابانی منجر شده است.

در همین ارتباط معاون «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان دست داشتن طرف‌های سودانی آموزش‌دیده توسط صهیونیست‌ها در سرزمین‌ اشغالی را علت ناآرامی‌ها در این کشور اعلام کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول