اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی مطرح کرد

کارآمدی سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی در ورود به هرمسئله اجتماعی

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی گفت: در مکان‌هایی که سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی حضور پیدا کردند نتیجه کارآمد بوده است.

کارآمدی سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی در ورود به هرمسئله اجتماعی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، رضا محبوبی در حاشیه نشست دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت:‌برای حضور بیشتر و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد دولت از سه راه می‌تواند این زمینه را بیشتر فراهم کند که اولین مورد ارائه مجوزهای لازم برای تسهیل روند فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد می‌شود.

وی در ادامه افزود: دومین عامل مهم حمایت سمن‌ها در جهت کسب مهارت‌های لازم و توانمند کردن آنان برای انجام فعالیت‌هایی نظیر اقدام در حیطه کودکان خیابانی است.

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی درباره سومین عامل حمایتی مهم بیان کرد:‌ حمایت اعتباری از سمن‌ها لازم و ضروری است  هر چند که این سازمان‌ها از نظر اعتباری نباید به اعتبارات دولتی وصل باشند ولی باید از آنان حمایت شود.

محبوبی با بیان اینکه در کشور ما سازمان‌های مردم‌نهاد با کمک دولت متولد شده‌اند گفت: زمینه تشویق این سازمان‌ها برای ادامه فعالیت‌شان باید فراهم شود.

وی تأکید کرد: در مکان‌هایی که تشکل‌های غیردولتی حضور پیدا کرده‌اند نتیجه کار، کارآمد بوده است. در مقوله توجه افکار عمومی به بحث آسیب‌های اجتماعی در مواردی نظیر دست‌فروشان تهران و کودکان کار چند مرحله اقدامات انجام شده است که اولین قدرم در مورد افکار عمومی با کمک رسانه‌ها،  صدا و سیما و سازمان بهزیستی بوده است.

محبوبی در مورد کمک‌های مستقیم مردم به کودکان خیابانی افزود: کمک مستقیم فایده چندانی ندارد بلکه به وسیله سازمان‌های مردم‌نهاد و دیگر تشکل‌ها نیازمندان شناسایی و کمک‌ها تجمیع می‌شوند و می‌توان آن را هدفمند توزیع کرد. 

وی اظهار داشت: درباره مسائل و آسیب‌های اجتماعی بزرگ‌نمایی مشکلی را حل نمی‌کند. همچنین در مورد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در جریان است و فعالیت‌هایی که از سوی این سازمان‌ها انجام می‌شود به صورت تخصصی توسط وزارت کشور حمایت می‌شود.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی در پایان بیان کرد: برخی از مسائل مانند جرم و حوادث از سوی دولت پیگیری می‌شود اما در خصوص آسیب‌های اجتماعی بهترین راهکار و فعالیت از طریق بطن عمومی جامعه که می‌تواند از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد اجرایی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول