اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون سلامت دامپزشکی گلستان:

گلستان عاری از بیماری آنفولانزای مرغی است

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه گزارشی از شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در استان گلستان نبودیم.

گلستان عاری از بیماری آنفولانزای مرغی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین مسلمی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه در استان مازندران سه الی چهار مورد از بیماری آنفولانزای مرغی گزارش شده که منجر به معدوم سازی طیور صنعتی و بومی شد ولی خوشبختانه تاکنون گزارشی از این بیماری در استان گلستان نداشتیم.

وی تصریح کرد: بیماری آنفولانزای مرغی یک بیماری ویروسی است و آزمایش‌هایی که تاکنون بر روی طیور بومی و طیور آبزی‌پرور خودمان در سطح استان گلستان انجام دادیم تاکنون هیچگونه بیماری آنفولانزای مرغی در این استان مشاهده نشده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان ابراز کرد: در تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها و دریاچه‌های مصنوعی شاهد ورود برخی از پرندگان مهاجر هستیم متاسفانه احتمال انتقال این بیماری از پرندگان مهاجر به طیور وجود دارد و هر لحظه ممکن برای انسان خطرساز شود.

مسلمی خاطرنشان کرد:علایم بیماری آنفولانزای مرغی باعث سیاه شدن تاج و ریش طیور می‌شود و درصورتی که مرگ فوری طیور اتفاق بیافتد احتمال بروز این بیماری در پرندگان وجود دارد

وی اذعان کرد: شهروندان هرگونه تلفات غیرعادی طیور را مشاهده کردند بدون آنکه به دام و طیور دست بزنند حتما به دامپزشکی یا خانه بهداشت شهرستان خود اطلاع داده تا تشخیص اولیه این بیماری توسط دام‌پزشکان صورت گیرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان گلستان با تاکید بر اینکه شهروندان حدالامکان از خرید و کشتار غیربهداشتی طیور زنده خودداری کنند، یادآور شد: شهروندان از هرگونه خرید و فروش طیور خودداری کنند زیرا احتمال بروز بیماری آنفولانزای مرغی وجود دارد.

مسلمی ابراز کرد: شهروندانی که طیور پرورش می‌دهند حتما پرندگان و طیور خودشان را طی چند ماه جاری در قفس نگهداری کنند تا از تماس با پرندگان آزادپرواز نظیر کلاغ، گنجشک و حیوانات آبزی که در استان گلستان وجود دارد با یکدیگر تماس نداشته باشند تا احتمال بروز این بیماری در پرندگان کاهش یابد.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول