اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گردشگری مازندران:

تبدیل«خانه منوچهری» به قلیان‌سرا و کارت زرد به عباس‌آباد صحت ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با انتقاد از برخی اخبار در فضای مجازی گفت: اینکه خانه منوچهری آمل قلیان‌سرا شده یا عباس‌آباد بهشهر کارت زرد دریافت کرده، صحت نداشته، و بازی‌های فضای مجازی و سوءتفاهم بوده است.

تبدیل«خانه منوچهری» به قلیان‌سرا و کارت زرد به عباس‌آباد صحت ندارد

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری در پاسخ به اینکه نتیجه بازدید شما و هیأت همراه از خانه منوچهری آمل چیست؟ اظهار کرد: اعتراضی از سوی برخی شهروندان مبنی بر اینکه خانه منوچهری قلیان‌سرا شده است، به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اعلام شده بود.

وی ادامه داد: برای پیگیری آن‌چه گزارش شده بود، به‌اتفاق معاونان بازدیدی صورت گرفت و مشخص شد چنین چیزی صحت ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه خانه منوچهری آمل هنوز در حال مرمت و بازسازی است و تکمیل آن 6 ماه تا یک‌سال طول می‌کشد، گفت: شهرداری و شورای شهر آمل اعلام کردند که آمادگی دارند برای حفاظت از تمام بناهای تاریخی آمل هزینه کنند، این موضوع نیز در دست بررسی است و شهروندان مازندران به‌ویژه مردم فرهنگ‌دوست آمل بدانند که خانه منوچهری برخلاف آن‌چه شعار داده می‌شود،  قلیان‌سرا نبوده و نخواهد بود.

* عباس‌آباد بهشهر در انتظار مدیریت یکپارچه

فرزانه در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره وضعیت عباس‌آباد بهشهر بیان کرد: وقتی که یک ظرفیت تاریخی یا طبیعی جهانی است همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا اتفاقات بد نیفتد، در مورد عباس‌آباد بهشهر نیز اگر چنانچه ضوابط رعایت نشود ما کارت زرد را خواهیم گرفت و از فهرست جهانی خارج می‌شویم.

وی ادامه داد: چیزی که مهم است حفظ آثار طبیعی است زیرا تنها باغ تاریخی مازندران که ثبت جهانی شده و باید از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم، همین عباس‌آباد است، برای نگهداری آن شرکت آب منطقه‌ای و اداره‌کل منابع طبیعی که مالک آن هستند باید ضوابط میراثی را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: با شرح خدمات مشترک (میراث فرهنگی، منابع طبیعی و شرکت آب منطقه‌ای) که در حال تهیه است، به‌دنبال طرح مدیریت یکپارچه هستیم که اگر نهایی بشود همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

این مسوول با اشاره به اینکه عباس‌آباد بهشهر در سال 87 ثبت جهانی شده است، افزود: بخش جنگلی آن برعهده منابع طبیعی، بخش دریاچه آن با شرکت آب منطقه‌ای، و میراث فرهنگی نیز مجوز ثبت جهانی آن را  صادر کرده است.

فرزانه بیان کرد: عباس‌آباد هزار و صد متر حریم دارد و 138 هکتار آن را منابع طبیعی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واگذار کرده که شامل باغ و دریاچه است.

وی در پایان با انتقاد از فضای مجازی گفت: فضای مجازی در خیلی موارد به کمک بخش گردشگری، میراثی و صنایع دستی استان آمده است اما گاهی بازی‌های رسانه‌ای ایجاد می‌کند که جمع‌کردن آن سخت می‌شود و انتظار داریم از این ظرفیت در جهت نشان‌دادن حقایق به مردم استفاده شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول