اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فرمانده قرارگاه خاتم اعلام کرد

آمادگی قرارگاه خاتم برای اجرای فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار از آمادگی این قرارگاه برای اجرای فاز دوم طرح توسعه این بندر خبر دارد.

آمادگی قرارگاه خاتم برای اجرای فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، ‌سعید محمد، شنبه‌شب ضمن بازدید از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، بر ضرورت توسعه این بندر به عنوان دروازه توسعه‌یافتگی محور شرق کشور تأکید کرد.

در این بازدید همچنین فرهاد نظری، مدیرعامل موسسه مکین گروه تخصصی نوح(ع)، با بیان توضیحاتی درباره فاز نخست این بندر گفت: قرارگاه خاتم در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی 1650 مترِ طول موج‌شکن در امتداد موج‌شکن موجود احداث کرده و نیز ۱۲۴۰ اسکله شامل ۲ پست اسکله کانتینری و ۳ پست اسکله چندمنظوره با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن ایجاد کرده است.

بنابراین گزارش فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور در آذرماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

حدود 16 میلیون مترمکعب عملیات لایروبی، استحصال و احیای 200 هکتار از اراضی، 120 هکتار تراکم و بهسازی و نیز محوطه‌سازی حدود 65هکتار به منظور احداث ترمینال کانتینری و چندمنظوره از دیگر اقداماتی است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در فاز نخست طرح توسعه این بندر صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول