اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان:

خوزستان در رتبه نخست حمل بارهای ترافیکی قرار دارد/ رشد ۷/۶ درصدی تلفات جاده‌ای استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی، متاسفانه در 8 ماه نخست سال جاری، 395 نفر جان خود را در حوادث جاده‌ای از دست دادند که نسبت به سال گذشته 7/6رشد داشته است.

خوزستان در رتبه نخست حمل بارهای ترافیکی  قرار دارد/ رشد ۷/۶ درصدی تلفات جاده‌ای استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اصحاب رسانه به مناسبت هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بعدازظهر امروز برگزار شد.

اضافه شدن 32دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان

غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به هفته راهداری، هدف از برگزاری این نشست را ارائه گزارش عملکرد این سازمان در 2بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در 9ماه گذشته عنوان کرد و افزود: در بحث حمل‌ونقل کالا، یک میلیون و 503هزار وسیله‌نقلیه، بارگیری داشته و بار جابه‌جا کرده‌اند که نسبت به سال گذشته برابر بوده است.

وی اظهار کرد: 13هزار و 700 دستگاه وسیله‌نقلیه باری در استان داریم که میانگین عمر آن‌ها 15سال است و نسبت به میانگین کل کشوری 4سال پایین‌تر است؛ 40درصد این حمل بارها در بندر امام و 60درصد مابقی آن در سایر شهرستان‌ها است.

بهرامی‌نیا با اشاره به پایانه‌های حمل‌ونقل در استان، عنوان کرد: یک پایانه حمل‌ونقل عمومی، 2پایانه حمل‌ونقل خصوصی و 313 شرکت حمل‌ونقل در استان داریم؛ در 9ماه گذشته، 4میلیون و 620هزار مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل استان جابه‌جا شده‌اندکه تقریبا با مدت مشابه در سال گذشته، برابر است.

وی افزود: 32دستگاه اتوبوس جدید به ارزش 20میلیارد و 800میلیون تومان به ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان اضافه شده است که این ناوگان در استان، با میانگین سنی 8/5، نسبت به میانگین کشوری که 12 است جوان‌تر می‌باشد.

افزایش 60درصدی خرید اینترنتی بلیط در استان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، اظهار کرد: اتفاق خوب دیگری که رخ داد، افزایش 60درصدی خرید اینترنتی بلیط در 9ماهه امسال نسبت به سال گذشته بود که در همین راستا 100هزار بلیط اینترنتی فروخته شد و مزایایی چون کاهش تردد درون‌شهری و ترافیک را در پی داشت.

وی در رابطه با وضعیت ایمنی و ترافیکی در 8ماهه امسال، عنوان کرد: ساعتی حدود 27هزار و 500 و روزانه حدود 661هزار وسیله نقلیه در شبکه جاده‌ای استان در حال تردد است؛ همچنین در 8ماهه امسال، 162میلیون و 820هزار وسیله‌نقلیه در جاده‌های استان تردد داشته که 24درصد آن‌ها وسایل نقلیه سنگین بوده‌اند.

بهرامی‌نیا افزود: از همه لحاظ، شرایط استان حمل‌ونقلی را دارا هستیم و رتبه اول را در حمل بارهای ترافیکی در سطح کشور داریم، همچنین توانستیم رتبه دوم را نیز از لحاظ جابه‌جایی بار در سطح کشور کسب کنیم.

رشد 7/6درصدی تلفات جاده‌ای

بهرامی‌نیا، عنوان کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی، متاسفانه در 8ماه نخست سال جاری، 395نفر جان خود را در حوادث جاده‌ای از دست دادند که نسبت به سال گذشته 7/6 رشد داشته است؛ این در حالی است که 27درصد تصادفات از نوع واژگونی بوده که عمدتا ناشی از سرعت زیاد و خواب‌آلودگی راننده است هرچند اعتقاد ما بر این است که حتی یک نفر کشته هم نباید داشته باشیم.

وی افزود: 51درصد تصادفات نیز به علت عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است؛ 51درصد این تصادفات در روز، 42درصد در شب بوده است؛ این واقعیت را باید پذیرفت که اگر ما با سرعت طرحی که در جاده‌ها عنوان شده حرکت کنیم تعداد کشته‌های سالانه به 10مورد نیز نخواهد رسید.

بهرامی‌نیا عنوان کرد: میانگین تلفات روزانه در استان، 1/6نفر است؛ 72درصد تصادفات، خودروهای سواری، 11 درصد تریلی و کامیون، 10درصد وانت‌بار و 1درصد متعلق به اتوبوس و مینی‌بوس است.

وی در پاسخ به عمده محورهایی که تصادفات در آن‌جا به وقوع پیوسته، افزود: محورهای اهواز-هفتگل، ایذه-دهدز، اهواز-رامهرمز-بهبهان، اهواز-شوش-اندیمشک ، پل زال و امیدیه-دیلم، عمده محورهای شریانی هستند که بیشترین تصادفات را به خود دیده‌اند. 

کسب رتبه اول مجتمع‌های خدماتی رفاهی در کشور

بهرامی‌نیا با اشاره به مجتمع‌های خدماتی رفاهی بیان کرد: برای احداث 106مجتمع خدماتی رفاهی مجوز صادر کردیم که 43مورد در تمام محورهای شریانی، به بهره‌برداری رسیده است؛ همچنین از لحاظ تعداد مجتمع‌ها به اتفاق استان اصفهان، رتبه اول را در کل کشور داریم.

وی افزود: از حیث پراکندگی به ازای هر 55کیلومتر، یک مجتمع در محورهای شریانی استان وجود دارد و این در حالی است که متوسط کشوری در این زمینه، 80کیلومتر است؛ برنامه ما این است که انشالله تا پایان سال جاری از 8 مجتمع خدماتی رفاهی که پیشرفتشان بالای 85درصد است، بهره‌برداری کنیم.

بهرامی‌نیا با اشاره به دوربین‌های ثبت تخلف، عنوان کرد: در حال حاضر 12دوربین کنترل تخلف داریم که فعال هستند و 31دوربین نیز تا 22بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید؛ 50دوربین نیز در مرحله مناقصه هستند که اضافه شدن این دوربین‌ها، کمک زیادی به کنترل سرعت خواهد کرد.

افزایش 145درصدی تردد اتباع خارجی و کاهش 22درصدی تردد زوار ایرانی از پایانه‌های مرزی

بهرامی‌نیا اظهار کرد: 2 پایانه مرزی در سطح استان داریم که گذرگاه‌های مهم بین‌المللی هستند؛ در ایام اربعین، تردد بیش از 1ونیم میلیون نفر را در هر دو پایانه داشتیم؛ در تردد اتباع خارجی، 145درصد رشد و در تردد زوار ایرانی، 22درصد کاهش را شاهد بودیم که یکی از دلایل این کاهش، لغو اجازه تردد بدون ویزا بود.

وی افزود:همچنین 104دستگاه ترددشمار وسایل نقلیه را در محورهای استان و جاده‌‌هایی که منتهی به پلیس‌راه هستند را داریم.

بهرامی‌نیا با اشاره به پل‌های عابرپیاده، عنوان کرد: 11پل عابر پیاده داشتیم که در 9ماهه نخست امسال، 2 پل به آن‌ها اضافه شد؛ همچنین برای یک مورد نیز در حال انجام مناقصه هستیم که انشالله تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

100کیلومتر از جاده‌های استان، روکش آسفالت شد

بهرامی‌نیا، اظهار کرد: حدود 100کیلومتر، روکش آسفالت، 225هزار متر، درزگیری و 60کیلومتر شانه‌سازی انجام دادیم؛ همچنین 120نقطه پرحادثه بر اساس شاخص‌ها شناسایی کرده و با تابلو و علائم کاهنده سرعت، این مکان‌ها را آشکارسازی نمودیم؛ همچنین27مورد در حال رفع نقطه حادثه‌خیز هستند.

وی افزود: در 9ماهه سال جاری، 5هزار و 600کیلومتر خط‌کشی داشتیم و 24هزار و 900کیلومتر علائم افقی را نصب کردیم، همچنین 76کیلومتر از نواحی پرخطر را ایمن‌سازی کردیم همچنین 350کیلومتر از شیب شیروانی اصلاح شد که کمک زیادی به جلوگیری از واژگونی ماشین‌هایی خواهد کرد که از محور خارج شده‌اند.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول