اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عامل حمله «استراسبورگ» فرانسه در ویدئویی به ارتباط با داعش اعتراف کرده بود

منابع قضایی فرانسه از اثبات ارتباط عامل حمله «استراسبورگ» با گروه تروریستی داعش خبر دادند.

عامل حمله «استراسبورگ» فرانسه در ویدئویی به ارتباط با داعش اعتراف کرده بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع قضایی فرانسه امروز (شنبه) از یک فایل ویدئویی خبر داده که در آن عامل حمله «استراسبورگ» فرانسه، بر دنباله‌روی از گروه تروریستی داعش تأکید کرده است.

خبرگزاری «فرانسه» به نقل از یک منبع قضایی در این کشور گزارش کرد، عامل حمله «استراسبورگ» در یک فایل ویدئویی به ارتباط با داعش اعتراف کرده بود.

بنا به اعلام این مقام فرانسوی، بازپرسان این پروند یک دستگاه «یو اس بی» را پیدا کرده‌اند که یک فایل ویدئویی روی آن بوده که در این ویدئو، ضارب این حمله مدعی شده که عضو گروه داعش است.

سه‌شنبه شب هفته گذشته فردی به نام «شریف شکت» در یکی از بازارهای کریسمس شهر استراسبورگ به سمت افراد تیراندازی کرد و چهار نفر را کشت و افزون بر آن، 13 نفر هم زخمی شدند. وی از محل واقعه گریخت و عملیات پلیس برای دستگیری ضارب از همان لحظه آغاز شد.

سرانجام منابع خبری شامگاه پنجشنبه از وقوع تیراندازی در شهر استراسبورگ  خبر دادند. لحظاتی بعد پلیس فرانسه اعلام کرد  موفق شده شریف شکت را در درگیری از پا در آورد.

شکت 29 ساله از اهالی شهر استراسبورگ بود که نام وی در فهرست تروریسم قرار داشت. وی پیشتر در فرانسه و آلمان به سپری کردن مجازات حبس محکوم شده بود. روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» در این مورد نوشت که شکت در سال 2011  در پی حمله با چاقو به نوجوانی 16 ساله به حبس محکوم شده بود.

استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ فرانسه و محل استقرار مرکز پارلمان اروپا است. صدها نفر از مردم این شهر، دیروز در جریان تجمعی، به قربانیان حمله اخیر ادای احترام کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول