اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ششمین شنبه ناآرام فرانسه با شعار «ماکرون استعفا بده» آغاز شد+عکس و فیلم

معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه برای ششمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شدند.

ششمین شنبه ناآرام فرانسه با شعار «ماکرون استعفا بده» آغاز شد+عکس و فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان به سیاست‌های رئیس‌جمهور فرانسه امروز هم به خیابان‌های پاریس آمدند. روزنامه فرانسوی «ژورنال‌دو‌دیمانش» امروز نوشت که دولت فرانسه با 4 هزار و 100 نیروی امنیتی برای ششمین شنبه ناآرام خود را آماده کرده است.

16:40 مواردی از درگیری میان پلیس و جلیقه زردها گزارش شده است. معترضان اقدام به قرار دادن موانعی میان خود و نیروهای پلیس کرده‌اند.

14:57 معترضان در حال عبور از برخی نقاط مهم شهر از جمله حوالی موزه لوور هستند.

 

14:45  تظاهرات تا این لحظه آرام بوده و مواردی از درگیری با نیروهای پلیس  و توسل نیروهای امنیتی به خشونت، گزارش نشده است.

14:01 با وجودی که  تعداد تظاهرات‌کنندگان در مقایسه با هفته‌های گذشته کمتر شده است اما شمار نیروهای پلیس همانطور که پیشتر هم اعلام شده بود، قابل توجه است.

13:55 معترضان از همان دقایق تخست تظاهرات شعار ماکرون استعفا بده را سر دادند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اعتراضات مردمی در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» که از شش هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد. تظاهراتی که بیش از هزار و 700 بازداشتی داشته است. اعتراضات امروز هم از ساعتی پیش در پاریس آغاز شده است به همین منظور مقامات این کشور هزاران نیروی امنیتی را به حالت آماده‌باش مستقر کرده بودند.

دولت فرانسه اگرچه این طرح را به حالت تعلیق درآورد، اما جلیقه‌زردهای فرانسوی خواستار لغو آن هستند و از همین روی، همچنان آتش تظاهرات در کل فرانسه شعله‌ور است.

دولت فرانسه قصد دارد در چارچوب سیاست تشویق عمومی به استفاده از خودروهای هیبریدی و کاهش خودروهای متکی به سوخت فسیلی، از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر سوخت را افزایش دهد؛ سیاستی که جرقه اعتراضات سراسری را زده است.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول