اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

افزایش ثبت نام دانشجویان بی‌بضاعت در آمریکا

آمارهای جدید وزارت آموزش عالی آمریکا بیانگر آن است که ثبت نام دانشجویان بی‌بضاعت و با درآمد پایین، به میزان 3.5 درصد افزایش یافته است.

افزایش  ثبت نام دانشجویان بی‌بضاعت در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اجوکیشن دایو، آمارهای جدید وزارت آموزش عالی آمریکا بیانگر آن است که ثبت نام دانشجویان بی‌بضاعت و با درآمد پایین، به میزان 3.5 درصد افزایش یافته است. 

طبق گزارش منتشر شده از برنامه استعدادهای آمریکایی (ATI)، در حالی‌که ثبت نام دانشجویان در سراسر کشور رو به کاهش است، ورود دانشجویان کم درآمد به دانشگاه‌های برتر با رشد رو به رو بوده است. 

اطلاعات  منتشر شده از سوی 96 کالج آمریکایی بیانگر آن است، شمار دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی پل را دریافت کردند در سال 2016-2015 تا سال 2018-2017 با 3.5 درصد افزایش مواجه بوده است.

داده‌ها همچنین حاکی از آن است که 2017 هزار و 541 دانشجو کمک هزینه ویژه دانشجویان کم درآمد را دریافت کرده‌اند.

طرح استعداد آمریکایی منجر به افزایش ورود قشر کم درآمد به دانشگاه شده است؛ بیش از دو سوم کالج‌ها گزارش کرده‌اند که تعداد پذیرش و ثبت‌‌نام دانشجویان کم‌درآمد را افزایش داده‌اند.

افزایش ثبت نام دانشجویان کم درآمد با این طرح منجر به این شده که دانشگاه‌ها خسارات خود را ناشی از کاهش کلی ثبت نام دانشجویان جبران کنند.

طرح استعداد آمریکایی در دسامبر 2016 راه‌اندازی شد تا میزان ثبت‌نام دانشجویان کم‌درآمد را طی دهه آینده در 300 کالج آمریکایی با نرخ بالای فارغ‌التحصیلی افزایش یابد.

شواهد اولیه به میزان قابل توجهی مؤفقیت طرح استعداد آمریکایی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول