اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیشتر آمریکایی‌ها از گسترش دایره تحقیقات مولر حمایت می‌کنند

بر طبق یک نظر سنجی، عده قابل توجهی از آمریکایی‌ها از گسترش موارد تحقیقی بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا حمایت می‌کنند.

بیشتر آمریکایی‌ها از گسترش دایره تحقیقات مولر حمایت می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که شمار زیادی از آمریکایی‌ها از گسترش دایره تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، حمایت می‌کنند.

در تحقیقاتی که پایگاه «هیل» آن را منتشر کرده، مشخص شد که این افراد حامی تحقیقات بیشتر مولر هستند، حتی اگر اقدامات موردنظر ارتباط مستقیمی با موضوع انتخابات روسیه نداشته باشد. بر این اساس، ۵۷ درصد از کسانی که پاسخ داده‌اند، گفته‌اند که از تحقیق درباره هر گونه جرمی، حمایت می‌کنند و ۴۳ درصد هم اعلام کردند ترجیح می‌دهند که دادستان ویژه تحقیقات خود را فقط به مسایلی محدود کند که به انتخابات سال ۲۰۱۶ مربوط می‌شود.

در ادامه آمده است که زنان بیشتر از مردان خواستار تحقیقات گسترده‌تر درباره مولر هستند به طوری که ۶۲ درصد حامی چنین اقدامی و ۳۸ درصد هم مخالف آن هستند. این آمار درباره مردان به ۵۳ درصد موافق و ۴۷ درصد مخالف تغییر می‌کند. همچنین ۳۰ درصد از جمهوریخواهان هم اعلام کرده‌اند که از گسترش تحقیقات حمایت می‌کنند.

شبکه «ان. بی. سی» آمریکا بامداد امروز جمعه (به وقت تهران) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تحقیقات مولر در مراحل پایانی است و انتظار می‌رود او از اواسط فوریه (اواخر بهمن ماه) به بعد، نتیجه تحقیقات را در گزارشی محرمانه به دادستان کل آمریکا ارائه کند.

مولر در تلاش است در تحقیقاتش به این سوال پاسخ دهد که آیا تیم انتخاباتی  ترامپ پیش از انتخابات با روسیه یا دولت‌های خارجی دیگر تبانی کرده است یا نه. ترامپ همچنین با این اتهام روبروست که با اخراج «جیمز کومی» رئیس وقت اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف. بی. آی) از اجرای قانون و پیشرفت تحقیقاتی که آن زمان در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات در جریان بود، جلوگیری کرده است.

یکی از مسائلی که گفته می‌شود مورد توجه مولر و تیم او قرار گرفته، نشستی است که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در برج ترامپ در نیویورک برگزار شده است. گفته می‌شود در این دیدار نمایندگان لابی‌گرانی از طرف عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یک فرد تبعه رژیم صهیونیستی حضور داشته‌اند. همچنین ادعا شده که در دیداری دیگر، یک فرد مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه با نمایندگان تیم انتخاباتی ترامپ دیدار کرده است.

مولر تاکنون در این ارتباط علیه ۳۳ نفر طرح اتهام کرده است. سه نفر از اعضای ارشد تیم انتخاباتی ترامپ هم، یعنی «مایکل فلین» مشاور اسبق امنیت ملی، «پائول منافورت» رئیس سابق تیم انتخاباتی و «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ، در این پرونده گناهکار شناخته شده‌اند.

با کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان توسط دموکرات‌ها، نتیجه این تحقیقات می‌تواند راه را برای استیضاح ترامپ باز کند. سخنگوی مولر از اظهار نظر در مورد روند تحقیقات خودداری کرده و منبع آگاه ان.بی.سی هم گفته هنوز نمی‌داند که آیا مولر اتهامی علیه شخص ترامپ طرح می‌کند یا نه.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول