اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

بازگشت رهبر معارضان سودان به کشور همزمان با گسترش اعتراضات

رهبر معارضان سودان پس از یک سال تبعید به کشورش بازگشت و مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفت.

 بازگشت رهبر معارضان سودان به کشور همزمان با گسترش اعتراضات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الصادق المهدی» رهبر معارضان سودان روز چهارشنبه پس از یک سال به کشورش بازگشت و در سخنانی در جمع هزاران نفر از هوادارانش، خواستار انتقال دموکراتیک در کشور شد.

المهدی که در یکی از میادین شهر «أم درمان» سخن می‌گفت، افزود که نظام سودان شکست خورده و کشور با نابسامانی اقتصادی و کاهش ارزش ارز ملی مواجه است و هواداران وی نیز شعار «ملت خواهان نظام جدید است»، «نه به جنگ... آری به صلح» سر دادند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، حدود هفت هزار نفر از هواداران المهدی در این میدان جمع شده بودند و المهدی نیز به تشریح دیدگاه خود درباره انتقال سیاسی در کشور پرداخت و همه مردم و نمایندگان احزاب و جامعه مدنی را به امضای یادداشت رهایی ملی فراخواند.

المهدی که رهبری حزب معارض «الأمه القومی» را بر عهده دارد، برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های انساندوستانه، وجود آزادی‌های عمومی و تشکیل دولت انتقالی را ضروری دانست و گفت که مأموریت این دولت اجرای اصلاحات اقتصادی و عدالت انتقالی و برگزاری کنفرانسی با هدف مهیا کردن زمینه برقراری صلح فراگیر، تضمین حقوق بشر و حکومت دموکراتیک خواهد بود.  

همزمان با بازگشت المهدی به کشور برخی مناطق سودان نیز شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به گرانی بود و علاوه بر آن مسئولان سودان در شهر «عطبره» واقع در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری خارطوم وضعیت فوق‌العاده و منع آمد و شد اعلام کردند.

معترضان همچنین ساختمان حزب حاکم «المؤتمر الوطنی» در عطبره را آتش زدند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول