اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول سوری: شکست طرح‌های آمریکا علت خروج نیروهای این کشور از سوریه است

دبیر پارلمان سوریه با اشاره به شکست طرح‌های آمریکا در این کشور، اعلام کرد که واشنگتن دیگر نمی‌تواند از ابزار هرج و مرج در سوریه استفاده کند.

مسئول سوری: شکست طرح‌های آمریکا علت خروج نیروهای این کشور از سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکا چهارشنبه ۲۸ آذر به نقل از منابع آگاه گزارش دادند ارتش این کشور در تدارک خارج کردن نیروهایش از سوریه است. مقام‌های دولتی آمریکا نیز ساعاتی بعد این گزارش‌ها را تأیید کردند.

«خالد العبود» دبیر پارلمان سوریه تأکید کرد که خارج شدن نیروهای آمریکایی به خاطر توافق، معامله یا مذاکرات بین سوریه، اروپا و آمریکا نبوده، بلکه معلول ایستادگی حکومت سوریه است.

العبود در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که حکومت سوریه با ایستادگی و توانایی خود در تشکیل ائتلافهای منطقه‌ای و جانفشانی ملت و هوش رهبری خود توانست این تجاوز را دفع کند.

وی با بیان اینکه سوریه در حال حاضر کلید ثبات منطقه است، اعلام کرد که آمریکا در سطح منطقه شکست سنگینی خورده است، به ویژه در سوریه  به همین دلیل شاهد این چرخش از سوی این کشور هستیم.

این مسئول سوری با اشاره به تأثیر شکست آمریکا بر ابزارها و طرفهای منطقه‌ای، تصریح کرد که شکست آمریکا این کشور را مجبور به اعلام خروج از سوریه کرد؛ زیرا دیگر حتی یک کلید هم در جغرافیای سوریه ندارد.

العبود در پایان تأکید کرد که آمریکا دیگر نمی‌تواند از ابزار هرج و مرج استفاده کند و این کشور نتوانست نقطه فشاری علیه تصمیم سوریه و همپیمانانش ایجاد کند.

این تصمیم آمریکا در شرایطی اتخاذ شده که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرده که قصد دارد عملیاتی را برای حمله به نیروهای شبه‌نظامی مسلح کُرد که هم‌پیمان آمریکا در سوریه هستند آغاز کند.

او هفته گذشته گفت ترکیه قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند تا «شرق فرات از [حضور] گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد] آزاد شود».

یک مقام ارشد ترکیه‌ای نیز تأکید کرد تصمیم ترامپ اثری بر قصد ترکیه برای انجام عملیات در شرق فرات ندارد: «در واقع، این تصمیم خللی در عزم ترکیه برای مبارزه با تمامی گروه‌های تروریستی، از جمله گروه‌های وابسته به پ.ک.ک وارد نخواهد کرد».

در واقع ترکیه شبه‌نظامیان کُرد در سوریه را امتداد سوری «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند که از نظر آنکارا گروهی تروریستی است.

شبه‌نظامیان کُرد هم که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، اعلام کردند که این تصمیم واشنگتن «خنجر از پشت» است(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

 


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول