اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از سی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی زنجان گزارش می دهد

افزایش ۴۵ درصدی صادرات زنجان به رغم تحریم ها

سی و هشتمین جلسه‌ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی زنجان با حضور بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی برگزار شد

 افزایش ۴۵ درصدی صادرات زنجان به رغم تحریم ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار زنجان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.

این جلسه که پس از وقفه‌ای چند ماهه برگزار شد، برای نخستین بار به ریاست فتح الله حقیقی استاندار زنجان که 25 روزی است به این سمت انتخاب شده، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه غلامحسین جمیلی رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی زنجان با بیان اینکه این جلسات در قالب یک ظرفیت قانونی که در سال 1390 با عنوان قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار برگزار می‌شود، گفت: برای برگزاری این جلسات شیوه‌نامه‌ای تدوین شده که بر اساس آن حضور اعضا در جلسه به صورت رسمی و دایم و مدعو است.

وی تصریح کرد: دو تجربه متفاوت در استان زنجان با حضور دو استاندار پیشین زنجان جمشید انصاری و اسدالله درویش امیری در مورد برگزاری جلسات دستگاه‌های دولتی با بخش خصوصی تجربه شده است.

جمیلی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی که واحدهای تولیدی  به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و... دچار تنگناهایی برای تامین سرمایه در گردش خود هستند، حساب‌هایشان از سوی سازمان امور مالیاتی قفل می‌شود، گفت:گله‌مندی از دولت و سازمان امور مالیاتی وجود دارد.

افزایش 35 درصدی صادرات از گمرک استان زنجان 

حمید احمدی مدیرکل گمرک استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه گمرک مجری اجرای قوانین است، تصریح کرد: این قوانین از سوی دولت، بانک مرکزی و وزارت صمت و...  ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل زمان‌بر بودن تخصیص ارز برای تجار وجود دارد، ابراز کرد: با وجود همه مشکلات صادرات استان زنجان افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه صادرات هشت ماه گذشته از سال‌جاری استان زنجان 144 هزار تن به ارزش 280 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 35 درصد و به لحاظ ارزش 45 درصد افزایش داشته است.

بخش خصوصی راه خود را برای تجارت پیدا می‌کند 

علی کلانتری نایب رییس دوم اتاق بازرگانی زنجان هم در این جلسه با بیان اینکه ما 40 سال است که تحریم هستیم و این موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: بخش خصوصی همواره راه خود را برای تولید پیدا می‌کند.

وی با گله‌مندی از برخی دستگاه‌ها برای ایجاد موانع بر سر راه تولیدکننده، ابراز کرد: تولیدکننده در این شرایط به فکر تولید است و راه خود را به هر شکل ممکن برای تولید پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول