اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران:

تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علامتی از یک جنگ اقتصادی علیه تمدن‌‌ها است

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: تحریم‌های ناعادلانه و غیرمنطقی که علیه کشور ایران از سوی ایالات متحده آمریکا اعمال می‌شود، علامتی از یک جنگ اقتصادی بزرگ علیه تمدن‌هاست که هند یکی از آنها است.

تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علامتی از یک جنگ اقتصادی علیه تمدن‌‌ها است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بهمن عشقی امروز در همایش هند پنجره‌ای فراسوی تحریم‌ها که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: دو کشور ایران و هند در بسیاری از زمینه‌ها مکمل اقتصادی و سیاسی یکدیگرند. 

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران افزود: تعیین انرژی پاشنه آشیل هند است و هر خدشه‌ای که به جریان گسترده تأمین انرژی دو غول بزرگ اقتصادی چین و هند وارد شود، برای این دو اقتصاد بزرگ خطرناک و مهلک است.

عشقی گفت: متأسفانه با تمام زمینه‌های توسعه همکاری اقتصادی سطح مبادلات تجاری دو کشور از ۱۵ میلیارد دلار فراتر نرفته است.

وی با اشاره به اینکه هند در دوره اول تحریم‌ها در کنار ایران ایستاد، گفت: امروز هم علی‌رغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا، هندی‌ها دوستان پایدار ما باقی مانده‌اند و کماکان خریدار نفت ما هستند و امیدواریم این روند حتی پس از پایان مهلت تعیین شده از سوی آمریکا برای خرید نفت ایران تداوم یابد.

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران خطاب به سفیر هند در ایران اظهار داشت: شاید ما امروز در خط مقدم مبارزه اقتصادی آمریکا قرار گرفته‌ایم  و کارهای ترامپ نشان می‌دهد که سیاستش یک سیاست اقتصادی است.

وی اظهار داشت: جمهوری هند و جمهوری خلق چین هر دو نیازمند انرژی هستند و شاید تحریم‌هایی ناعادلانه و غیرمنطقی که علیه ایران در حال وقوع است علامتی باشد از یک جنگ اقتصادی بزرگ علیه تمدن‌ها که هند یکی از آنها است.

عشقی با بیان اینکه این تحریم‌ها خواهد گذشت، گفت: ما و هندوستان فرازونشیب‌های طولانی را در طول تاریخ طی کرده‌ایم، بنابراین این ایام هم خواهد گذشت ایران و هند تا ابد باقی خواهند ماند.

وی افزود: آنچه این دو نسل آریایی را به هم متصل می‌کند درک امروز از حقایقی است که هر دو ملت را تهدید می‌کند و این تهدید اقتصادی فقط متوجه ایران نیست.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول