اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تاکید وزیر علوم بر استفاده بیشتر نهادها از پیشنهادات انجمن های علمی

وزیر علوم گفت: از نهادها می خواهم بیشتر از پیشنهادات انجمن های علمی استفاده کنند.

تاکید وزیر علوم بر استفاده بیشتر نهادها از پیشنهادات انجمن های علمی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم بعداز ظهر امروز در «نشست پژوهش، فناوری و مسئولیت های اجتماعی» در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما در انجمن های علمی، جمعی از فرهیختگانی را داریم که در نهادهای مردمی و در حول تخصص و دانش ویژه علمی گرد هم می آیند و سازماندهی می شوند. 

غلامی گفت: این فرصت خوبی برای کشور ماست که در حوزه کاربست تحقیقات گفت و شنود ها را بشنویم، انتظارات از ما در حوزه های مختلف وجود دارد و تلاش می کنیم هماهنگی و هم نظری در این راستا داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از 370 انجمن علمی در کشور داریم که از تخصص های ویژه علمی کشور ما به حساب می آیند. چقدر امکان استفاده از عضو انجمن ها و هیات مدیره آن ها بوده، بحثی مجزا است،ما باید بررسی کنیم چقدر می توانیم از ظرفیت این انجمن ها در حوزه مشورتی و سیاست گذاری بهره بگیریم.

وزیر علوم گفت: ما بنا داریم بیش از گذشته بتوانیم از ظرفیت انجمن های علمی استفاده کنیم و با همفکری بیشتر بتوانیم در سطح جامعه تاثیر گذار باشیم.

وی افزود: انتظار می رود ما بتوانیم در آینده از حضور  و پیشنهادات انجمن ها بیشتر بهره بگیریم، در برنامه های پژوهشی وزارت علوم این هماهنگی ها بیشتر طرح خواهد شد. 

غلامی اظهار داشت: اقبال و استقبال از بخش های اجزایی زیاد نبوده است اما بخشی از امور مربوط به برنامه های کلان و ستادی صورت می گیرد، خواهشمندیم در این زمان یک هم فکری و هم افزایی در این حوزه برای کمک به وزارت علوم صورت گیرد.

وی بیان کرد: تلاش های انجمن ها در حوزه انتشار مجلات مورد حمایت وزارت علوم است، کمکی که انجمن ها می توانند در حوزه اجرایی داشته،باشند، امری مورد بررسی است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول