اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سابق پارلمان بحرین:

عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی از طرح‌های فردی فراتر رفته است

نماینده سابق پارلمان بحرین و عضو هیأت اجرایی انجمن «نمایندگان پارلمان برای حمایت از قدس» از تلاش‌های محافل رسمی بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی از طرح‌های فردی فراتر رفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ناصر الفضاله» نماینده سابق پارلمان بحرین و عضو هیأت اجرایی انجمن «نمایندگان پارلمان برای حمایت از قدس» با اشاره به وجود تلاش‌هایی برای عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی گفت که برخی‌ها این تلاش‌ها را در راستای «طرح‌های ابتکاری فردی و غیررسمی» توصیف می‌کنند که البته اینها توجیه‌های قانع‌کننده‌ای نیست.

الفضاله در مصاحبه با وبگاه قطری «الخلیج اونلاین»، به راه افتادن موج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی برخی دولت‌های عربی و در رأس آن عربستان و امارات را محکوم کرد.

وی گفت که «ملت‌های عربی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و ما نیز سعی می‌کنیم از خشم مردمی علیه این روابط غیرطبیعی با رژیم اشغالگر بهره ببریم».

الفضاله درباره مشارکت رژیم صهیونیستی در مسابقات دوچرخه‌سواری در اراضی اشغالی (اوایل ماه می گذشته) نیز اظهار داشت: «تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در این مسابقات شرکت کردند و ملت‌ها نیز آن را محکوم کردند و پارلمان نیز قانونی درباره جرم بودن هر گونه اقدامی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وضع کرد.»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اخیرا نوشت که بحرین در حال انجام گفت‌وگوهای محرمانه‌ای با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط و زمینه‌سازی برای سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به منامه است.

الفضاله در این باره نیز اظهار داشت که ما از اهرم فشار مردمی برای مخالفت با چنین اقداماتی استفاده خواهیم کرد.

وی اشاره کرد که دولت بحرین با سرکوب مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سعی دارد از رسیدن آنها به مراکز تصمیم‌گیری جلوگیری نماید.

این سخنان الفضاله در حاشیه کنفرانس «نمایندگان پارلمان برای حمایت از قدس» که طی روزهای جمعه و شنبه گذشته در استانبول برگزار شد، بیان شد.

وی بر تلاش برای هماهنگی با پارلمان‌های عربی و بین‌المللی به منظور دفاع از حق ملت فلسطین و حمایت از مقدسات آن تأکید کرد.

الفضاله همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در بحرین تصریح کرد که پارلمان کنونی ضعیف است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول