اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

تقدیر از پژوهش و پژوهشگران؛ حسن ختام پاییز در دانشگاه‌ها

هفته پایانی پاییز، امسال هم مانند سال‌های قبل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور گرامی داشته شد.

تقدیر از پژوهش و پژوهشگران؛ حسن ختام پاییز در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، هفته پایانی آذرماه به عنوان هفته پژوهش هر ساله در کشور گرامی داشته می‌شود.

امسال نیز مانند سال‌های قبل هفته پایانی آذرماه در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشورمان از پژوهشگران تقدیر شد.

البته نمایشگاه ارائه دستاوردهای پژوهشی هفته آینده برگزار می‌شود.

* مراسم نکوداشت «محمدعلی موحد» در دانشگاه تهران برگزار شد

نکوداشت محمدعلی موحد هفته گذشته به همت کمیسیون ملی یونسکو- ایران، به پاس ۷ دهه خدمات فرهنگی و ادبی او  در دانشگاه تهران برگزار شد.

استاد محمدعلی موحد، حقوقدان و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، تاریخ نگار و عرفان پژوه است که در طول زندگی خود همواره مشغول تحقیق، تألیف و ترجمه بوده و آثار شاخصی از خود به یادگار گذاشته است.

در این مراسم از ترجمه هانری دو فوشه کور بر کتاب مقالات شمس تبریزی تبریزی وی نیز رونمایی شد

* بیستمین جشنواره جوان خوارزمی 26 آذر برگزار شد

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همه ساله در مسیر تحقق مأموریت‌ها و تقویت فرهنگ پژوهش و نوآوری در بین دانش‌پژوهان و فن‌آوران جشنواره خوارزمی را با اهداف شناسایی معرفی جذب و پرورش استعدادهای جوان کشور در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، ارج نهادن و تقدیر از نوآوران و فن‌آوران کشور، ترویج فرهنگ نوآوری،‌کاربردی کردن نتایج تحقیقات و کارآفرینی کردن دانش‌بنیان در میان جوانان برگزار می‌کند.

امسال هم این جشنواره برای تقدیر از پژوهشگران با حضور وزیر علوم برگزار شد.

* اسامی پژوهشگران نمونه کشور اعلام شد

 آیین تجلیل از پژوهش گران نمونه کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و منصور غلامی وزیر علوم در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم از 24 پژوهشگر نمونه کشور تجلیل شد.

امید عودباشی از دانشگاه هنر اصفهان، آرش شاهین از دانشگاه اصفهان، محمد دیبر مقدم از دانشگاه علامه طباطبایی، سید حمیدرضا صادقی از دانشگاه تربیت مدرس، رضا درویش‌زاده از دانشگاه ارومیه، رضا محمودی از دانشگاه تهران، بهرام فلاحت‌کار از دانشگاه گیلان، محمد صالح مصلحیان از دانشگاه فردوسی مشهد، سید لطیف موسوی گرگری از دانشگاه شاهد، محمد علی زلفی گل از دانشگاه بوعلی سینا همدان،  گئورک باباملک قره‌پتیان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نضال صراف‌زادگان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،  فریدون عزیزی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرزین رضایی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان پژوهشگران نمونه حوزه دانشگاهی هستند.

براساس این گزارش، پژوهشگر پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران محمدجلال‌الدین ظهوریان مهر و پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی، سعید صاحب‌دل فر از وزارت نفت، شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، محمد پورکاظمی از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ـ سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و حمید گورابی از پژوهشگاه رویان هستند.

نوید نجات‌بخش آزادانی از پارک شهرک علمی و تحقیقی اصفهان، حمیدرضا ربیعی از دانشگاه صنعتی شریف، سید عباس شاهمرادی زواره از پارک علم و فناوری پردیس استان تهران، معصومه پرتویی از پارک خراسان شمالی، سیروس خرم از دانشگاه تبریز و حسن محمدی مجد از پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی برگزیدگان حوزه فناوری هستند.

* اسامی پژوهشگران برگزیده دانشگاه تهران اعلام شد

 اسامی 47 برگزیده جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در بیست و هفتمین جشنواره این دانشگاه از واحدهای دانشگاهی مختلف اعلام شد.

براساس این گزارش، در بخش رساله نمونه در مقطع دکترا کیوان آصف‌پور وکیلیان از واحد پژوهش ابوریحان، محمدجواد بالاخان از واحد پردیس علوم، میثم مطهری از پردیس هنرهای زیبا، فاطمه فیاض از دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و یاسمن سادات برقعی از دانشکده علوم و فنون نوین به عنوان برگزیدگان این مقطع انتخاب شدند.

در بخش طرح کاربردی برجسته نیز سعیدرضا الله‌کرم با مرتبه علمی استاد از واحد پردیس دانشکده‌های فنی و سپیده خوئی با مرتبه علمی استاد از واحد پردیس علوم، حسین موسی‌زاده با مرتبه علمی دانشیار از واحد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، پیروز حناچی با مرتبه علمی استاد از واحد پردیس هنرهای زیبا و هاشم آقازاده با مرتبه علمی دانشیار از دانشکده مدیریت به عنوان برگزیدگان این بخش از آنها تقدیر خواهد شد.

در حوزه دستاوردهای پژوهشی ویژه محمد عبدل‌احد با رتبه علمی دانشیار از واحد پردیس دانشکده‌های فنی و مهدی قربانی با مرتبه علمی دانشیار از واحد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در این بخش منتخب شدند.

براساس این گزارش، در بخش آزمایشگاه نمونه (آزمایشگاه نانوالکترونیک و لایه نازک) شمس‌الدین مهاجرزاده از واحد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی به عنوان پژوهشگر نمونه انتخاب شد. 

در بخش کتابخانه نمونه (کتابخانه پردیس علوم) علی لفطه از واحد پردیس علوم نیز به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شد، در بخش کارشناس پژوهشی نمونه نیز حسن شیرازی از واحد پردیس دانشکده‌های فنی و مسعود یوسفی از اداره کل پژوهش‌های کاربردی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در بخش دیگری از برگزیدگان که با عنوان پایان‌نامه نمونه در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب شدند میلاد عقیلی لطف از واحد پردیس دانشکده‌های فنی، ژاله مرادی از واحد پردیس علوم، عباس عیسی‌زاده از واحد پردیس فارابی، پریسا سررعیم از واحد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و فهیمه صالحی از واحد مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک به عنوان پژوهشگر نمونه انتخاب شدند. 

در ادامه در بخش پژوهشگر نمونه سیدمهدی زهرایی با رتبه علمی استاد از واحد پردیس دانشکده‌های فنی، حسین مهدوی با رتبه علمی استاد از واحد پردیس علوم، فرامرز خداییان چگنی با رتبه علمی استاد از واحد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، ژپیروز حناچی با رتبه علمی استاد از واحد پردیس هنرهای زیبا، سیدکاظم علوی پناه با رتبه علمی استاد از دانشکده جغرافیا، علی اشرف‌نظری با رتبه علمی دانشیار از واحد دانشکده حقوق و علوم سیاسی، غلامرضا نیکبخت بروجنی با رتبه علمی استاد از واحد دانشکده دامپزشکی، علیرضا استقامتی با رتبه علمی استاد از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان پژوهشگران نمونه در این بخش انتخاب شدند.

مصطفی باغانی با رتبه علمی دانشیار از واحد پردیس دانشکده‌های فنی، کامران اخباری با رتبه علمی دانشیار از واحد پردیس علوم، مهدی عظیمی با رتبه علمی استادیار از واحد دانشکده الهیات و معارف اسلامی و جلیل حیدری دهوئی با رتبه علمی استادیار از دانشکده مدیریت از دیگر پژوهشگران نمونه این بخش بودند.

در بخش پژوهشگر پیشکسوت نمونه نیز کاظم دوست حسینی با رتبه علمی استاد از واحد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، تورج رهنما با رتبه علمی استاد از دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی و  قاسم صافی با رتبه علمی دانشیار از دانشکده محیط زیست از دیگر پژوهشگران نمونه دانشگاه تهران بودند.

در بخش پژوهشگر برجسته سعیدرضا اله‌کرم با رتبه علمی استاد از واحد پردیس دانشکده‌های فنی، مهدی ادیب با رتبه عملی استاد از پردیس علوم، سیدمحمدعلی ابراهیم‌زاده موسوی با رتبه علمی استاد از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، اسفندیار زبردست با رتبه علمی استاد از پردیس هنرهای زیبا، محمدجواد جاوید با رتبه علمی استاد از دانشکده حقوق و علوم سیاسی، امیر نیاسری نسلجی با رتبه علمی استاد از دانشکده دامپزشکی و رضا رستمی با رتبه علمی استاد از دانشکده روانشناسی و علوم تقویتی برگزیدگان این بخش بودند.

براساس این گزارش، در بخش طرح کاربردی نمونه چهار دانشیار به نام‌های رضا ضرغامی از واحد پردیس دانشکده‌های فنی، حسن رضایی هفتادر از واحد پردیس فارابی، رضا محمد کاظمی از واحد دانشکده کارآفرینی و فرشاد فرزادفر از واحد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزیدگان نمونه این بخش بودند.

* طرح های فناوری جهاد دانشگاهی رونمایی شد

مراسم رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه جهاد دانشگاهی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم طرح های فناورانه استان ها از طریق ارتباط زنده با استان ها و با فرمان جهانگیری رونمایی شد.

طرح خط تولید مته های حفاری در خوزستان، طراحی و ساخت بازوهای بارگیری دریایی از خارک و طرح تور قفس پرورش ماهی در دریا از سوی محققان استان البرز رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، داروی درمان‌گر گاما برای درمان اسهال دام از پژوهشگاه رویان، طرح تولید آزمایشگاهی جنین از گاوهای اصلاح نژاد و کسب فناوری تولید کربن فعال از قیر طبیعی از جهاد دانشگاهی واحد کرمانشاه، توسعه دانش فنی و ساخت ماشین بازیافت و زیست پالایی پسماند، دستیابی به فناوری ساخت جرم های نسوز، ساخت دکل های حفاری و طرح دستیابی به فناوری نمک زدایی نفت خام رونمایی شد.

* نفرات برتر المپیاد علمی - دانشجویی معرفی شدند

مراسم تقدیر از نفرات برتر المپیاد علمی - دانشجویی سال ۹۷ عصر امروز در دانشگاه تربیت مدرس با حضور وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد. 

در این مراسم، نفرات برتر المپیاد علمی - دانشجویی مورد تقدیر قرار گرفتند. 

زهرا هدایتی متین، احمدعلی دیناروند، محمد دائمی، حانیه هفته‌خانکی در رشته زبان و ادبیات فارسی؛ فاطمه نجارزادگان، سیدرضا میرهاشمی و حسین قدرتی در رشته الهیات و معارف اسلامی؛ وحید دهقانی، کیانوش سعیدی، یونس عباسی، هانیه حسن‌شاهی و جلیل جوزایی در رشته علوم اقتصادی؛ محدثه ربْانی، زهراالسادات میریعقوبی، حافظ مالحی‌پور، زهرا شاه‌مرادی و مرضیه خواجه کریمی در رشته علوم تربیتی؛ سهیل کوکبی، امیرکیا عمری ثانی، زینب بابایی، فاطمه فاضلی نیک در رشته حقوق؛ علی مؤمنی، اسلام گله‌بان، آیدا رمضانی در رشته علوم جغرافیا؛ نجمه کی‌نژاد، مینا خیری‌آباد، ساهره وارستگان و شهرزاد حق‌شناس در رشته روانشناسی؛ محمدپارسا جباری، مهدی عصاری و احسان شیردل در رشته شیمی؛ امیر شریعت گنابادی، مهران جلالی فراهانی در رشته فیزیک؛ یوسف الهایی، مریم هادیان نجف‌آبادی و الهام عطار حاجی در رشته زیست‌شناسی؛ کیوان میرزایی، سیدابوالفضل نجفیان، حمید علیزاده و شایان غلامی در رشته ریاضی مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از آفرین بیات در رشته آمار؛ رضا ملکی حسن‌آباد، کیمیا عسکری، سمیه رحمان‌نسب، محدثه‌السادات احمدی در رشته علوم زمین؛ علی شیرآلی، علیرضا مدیر شانه‌چی، ایمان مسروری در رشته مهندسی برق؛ سعید محمدی، محمدعلی نقدی نسب، علیرضا مؤذنی در رشته مهندسی شیمی؛ محمدعلی بهبودی، محمدعلی عامری‌فرد، محمدحسین یاری در رشته مهندسی عمران؛ سپهر هومانی‌راد و علی رحیمی در رشته مهندسی مکانیک؛ بنیامین بشری، امیرکیوان محتشمی، امیرحسین بهشتی قادری و محمدرضا رضایی در رشته مهندسی کامپیوتر؛ رضا گلی، محسن دره، سارا السادات یوسفی و محمدجواد سهرابی در رشته مهندسی مواد و متالوژی؛ حدیثه رحیمی‌نژاد، عرفان آهار، علیرضا مردانه، آیلار پرتوی‌زاده، پرهام رضایی در رشته مهندسی صنایع؛ فاطمه سلطانی، محمد زارع، محمدسجاد جعفری، سیاوش کاوسی در رشته زراعت و اصلاح نباتات؛ کوثرالسادات معصومی، سامان قاسملو، سمیه مرتضایی، محمدحسین طیبی در رشته طراحی صنعتی؛ فاطمه زارعین و محمد همایون‌فر در رشته سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت نیز تقدیرشد. 

مریم اویسی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول