اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خبر داد

رتبه ۱۹ ایران در پژوهش و فناوری در دنیا

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ایران رتبه ۱۹ در پژوهش و فناوری در دنیا را دارد و اگر بخواهیم موانع از مسیر تحقیق و پژوهش برداشته و این بخش در کشورمان نهادینه شود نیازمند افزایش بودجه و اعتبارات هستیم.

 رتبه ۱۹ ایران در پژوهش و فناوری در دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم محمدی امروز در آئین گرامیداشت هفته پژوهش و فن آوری در سالن فرهنگ مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه اظهار کرد: تحقیق و پژوهش سنگ بنای اولیه توسعه و پیشرفت در هر جامعه ای است و بدون این دو مهم هیچ کشوری قادر به شناسایی و حل مشکلات موجود و طرح راهبردی در جهت توسعه و پیشرفت آن کشور نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین حرکت می کند که سند مادر برای نظام تعلیم و تربیت است و بر مبنای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تنظیم شده و توسعه فرهنگ تحقیق و فرهنگ یادگیری و یاددهی متنوع است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: در سال‌جاری ۹۵۷ طرح پژوهشی و ارسالی بوده و ۱۹۱ طرح به مرحله استانی راه یافته بود که از این بین ۱۰ طرح منتخب شده و در نهایت یک طرح موفق به کسب رتبه کشوری شد.

محمدی به جایگاه کشور در مقوله پژوهش و تحقیق افزود: ایران رتبه ۱۹ در پژوهش و فناوری در دنیا را دارد و اگر بخواهیم موانع از مسیر تحقیق و پژوهش برداشته و این بخش در کشورمان نهادینه شود نیازمند افزایش بودجه و اعتبارات هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: لازم است تا در محیط یادگیری و یاددهی که محیطی دوسویه است، دانش آموز را جستجوگر، نقاد و محقق به بار آوریم و این امر،نیاز به مدارس پژوهنده دارد.

وی تصریح کرد: نزدیک به یک میلیون نفر آمار پژوهشگران کشورمان است و سهم بخش خصوصی در پژوهش در کشورمان کمتر از 10 درصد است که باید با انجام اقدامات و توجهات لازم به این بخش، شاخص‌های مشارکت بخش خصوصی در پژوهش را افزایش و ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/ 1054/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول