اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جزئیات آتش‌سوزی مدرسه‌ در زاهدان

تأیید فوت 2 دانش‌آموز/ دستور بازداشت مدیر مدرسه صادر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مصدومین به بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی منتقل شده‌اند و بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص به این عزیزان ارائه می‌شود.

تأیید فوت 2 دانش‌آموز/ دستور بازداشت مدیر مدرسه صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، صبح امروز دبستان دخترانه اسوه حسنه در خیابان مصطفی خمینی(ره) زاهدان دچار حریق شد. حادثه آتش سوزی ساعت ٩ صبح امروز اتفاق افتاد.

در بررسی‌های اولیه ای که از سوی کارشناسان سازمان انجام شد مشخص شد حریق از یک چراغ نفتی آغاز شده اما تحقیقات در مورد علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از روند ارائه خدمات به مصدومین حادثه دلخراش آتش سوزی مرکز پیش دبستانی زاهدان اظهار کرد: مصدومین به بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی منتقل شده اند و بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص به این عزیزان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از روند ارائه خدمات درمان مصدومین حادثه آتش سوزی مرکز آموزشی پیش دبستانی زاهدان بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی تاکید کرد.

هاشمی شهری با اظهار کرد: 3 دقیقه پس از وقوع حادثه، تیم های فوریت‌های پزشکی زاهدان در محل حادثه آتش سوزی مرکز آموزشی زاهدان حضور پیدا نمودند وپس از اقدامات حیاتی ودرمانی اولیه مصدومین بلافاصله به بیمارستان علی بن ابیطالب منتقل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد: تیم های تخصصی وفوق تخصصی بیمارستان و کادر درمان در حال ارائه خدمات به مصدومین هستند.

وی با اشاره به اینکه مراجعه وازدحام افراد غیر مسئول در بیمارستان روند ارائه خدمات را دچار اخلال می کند، تصریح کرد: مصدومین به بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی منتقل شده اند و بالاترین استانداردهای درمانی با حضور پزشکان متخصص وفوق تخصص به این عزیزان ارائه می ‌شود.

لازم به ذکر است در حادثه سوختگی صبح امروز مرکز پیش دبستانی زاهدان 4 کودک دچار سانحه آتش سوزی شدند که در حال حاضر روند خدمات درمانی آنان در بیمارستان علی بن ابی‌طالب ادامه دارد.

 

اسامی دانش آموزان مصدوم

اسامی ۴ کودک دختر که در حادثه پیش دبستانی اسوه صبح امروز دچار حریق شده و درصد سوختگی آنها بالای ۷۰درصد گزارش شده است اعلام شده مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتامیرشکار است.

اعزام یک تیم پزشکی مجرب به سرپرستی معاون درمان وزیر بهداشت به زاهدان

همچنین درپی بروز حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس غیر دولتی زاهدان علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان که در جلسه سازمان برنامه و بودجه درتهران حضور داشت بلافاصله پس از گزارش و طرح مسایل استان جلسه را ترک وبرای پیگیری روند حادثه و رسیدگی به مسایل دانش آموزان عزیز مصدوم راه‍ی فرودگاه وعازم زاهدان شد.

به گفته علی مرادی مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان یک تیم پزشکی مجرب به سرپرستی معاون درمان وزیر بهداشت به درخواست آموزش و پرورش و با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی جهت بررسی از روند درمان دانش آموزان آسیب دیده حادثه آتش سوزی، امروز سه شنبه 27 آذرماه عازم زاهدان هستند.

14:20| یکی از مصدومین سانحه آتش سوزی زاهدان فوت کرد

دکتر کاظم مومنی، رئیس بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان گفت: یکی از بیماران بستری در بخش سوختگی به علت شدت سوختگی جسمی و سوختگی تنفسی جان خود را از دست داد.

بر اساس اطلاعات واصله این کودک خردسال صبا عربی نام دارد.

14:40| دومین دانش‌آموز مصدوم هم فوت کرد

دومین مصدوم سانحه آتش سوزی به نام مونا خسروپرست نیز لحظاتی پیش به دلیل شدت آسیب های وارده به سیستم تنفسی، جان خود را از دست داد.

15:50|دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه حادثه دیده زاهدان صادر شد

حجت الاسلام والمسلمین علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ارتباط با آتش‎سوزی یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستانی در زاهدان گفت: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.

18:45|حضور معاون اجرایی حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت در بخش سوختگی کوثر زاهدان

دقایقی پیش معاون اجرایی حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت در بخش سوختگی کوثر بیمارستان امام علی (ع) زاهدان حضور یافت.

طیب قدیمی فوق تخصص جراحی پلاستیک بوده و به نمایندگی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زاهدان اعزام شده است.

19:49| وظیفه اصلی کادر درمان در حال حاضر استمرار مراقبت‌های درمانی فعلی است

طیب قدیمی در سفر به زاهدان گفت: مراقبت‌های درمانی فعلی خوشبختانه مراقبت‌های استانداردی است که در بیمارستان‌های مجهز مراقبت‌های ویژه سوختگی کشور نیز به همین شکل ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما پیش آگهی دشوار سوختگی‌های تنفسی است و مصدومین این سانحه علاوه بر سوختگی های شدید پوستی، دچار سوختگی گسترده در بافت پوششی مخاط راه‌های هوائی هم هستند.

قدیمی با بیان اینکه خطر سوختگی‌های جلدی قابل پیش‌بینی تر از سوختگی‌های استنشاقی است گفت: در حال حاضر نیاز به اقدام اضافی نیست و تمامی اقدامات مورد نیاز توسط تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول