اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب رتبه چهارم در مسابقات بین‌المللی قرآن دبی

فرزند روشندل ری شگفتی‌ساز شد

زهرا خلیلی حافظ روشندل کل قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) چندی پیش در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات در بخش بانوان به پنج سؤال هیئت‌داوران پاسخ داد و پس از نمایندگان کشورهای بحرین، سنگال و الجزایر، رتبه چهارم را به دست آورد.

فرزند روشندل ری شگفتی‌ساز شد

زهرا خلیلی حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حفظ قرآن را از 7 سالگی در مرکز آموزش قرآن حرم حضرت عبدالعظیم (ع) آغاز و تا سال 95 نزد اساتید خود به اتمام رساندم و در مدت سه سال با عنایت خداوند متعال به درجه عالی حفظ دست ‌یافتم.

وی والدینش را مشوق اصلی خود دانست و افزود: به قرآن علاقه خاصی داشتم و با تشویق پدر و مادرم در کلاس‌های دارالقرآن حرم عبدالعظیم (ع) ثبت‌نام و دوره‌های حفظ را شروع کردم و اگر گاهی به دلیل سن پایینم خسته می‌شدم والدینم به‌خوبی حمایتم می‌کردند تا توانستم سعادت حفظ قرآن را کسب کنم و به این مقام دست یابم.

این حافظ کل قرآن کریم و دانش‌آموز مدرسه نابینایان حضرت عبدالعظیم (ع) ادامه داد: کلاس‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) تأثیر بسیار خوبی داشت که حدود سه سال به حفظ و آشنایی با مفاهیم آیات مشغول بودم که خوشبختانه توانستم با راهنمایی‌های اساتید محترم در این مدت قرآن را به‌طور کامل حفظ کنم.

خلیلی یادآور شد: در مسابقات متعددی همچون مسابقات بسیج و دارالقرآن امام علی (ع) در دو مرحله استانی و کشوری ‌موفق به کسب مقام اول شدم و در تجربه اول حضور در مسابقات بین‌المللی هم توانستم با وجود دشواری و سطح بالای مسابقات مقام چهارم دست یابم، در حال حاضر در دوره‌های قرآنی صوت و لحن شرکت می‌کنم و در آینده دوست دارم در حوزه آموزش قرآن به اهالی محله نیز قدمی بردارم.

وی با اشاره به سخنی از حضرت امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: آن امام معصوم در سفارش به حفظ قرآن فرمودند: کسی که حفظ قرآن را در کودکی و نوجوانی شروع کند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، زهرا خلیلی با 12 سال سن وقتی توانست با چشمان باطنی خود در مدت سه سال کل قرآن را حفظ کند و برای اولین تجربه مسابقات بین‌المللی راهی این دوره از رقابت‌ها در رده سنی کمتر از ۲۵ سال شد که توانست پس از شرکت‌کنندگان بحرین، سنگال و الجزایر به مقام چهارم دست پیدا کند که در طول تاریخ مسابقات بین‌المللی قرآن دبی رتبه چهارم کسب شده توسط زهرا خلیلی، بهترین رتبه نمایندگان ایران در این مسابقات بوده است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول