اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از همایش تولید ملی ، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو

با واگذاری اقتصاد به اصناف بیش از 70 درصد مسائل اقتصادی حل می‌شود

رئیس اتاق اصناف فارس گفت: پتانسیل اصناف را دولتی‌ها می‌دانند اما می‌ترسند کار در بخش اقتصاد را به دست ما بدهند که اگر این اتفاق بیفتد بیش از 60 تا 70 درصد مسائل اقتصادی حل می‌شود.

با واگذاری اقتصاد به اصناف بیش از  70 درصد مسائل اقتصادی حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح امروز همایش تولید ملی، شبکه توزیع و فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس، رئیس صنعت و معدن و تجارت فارس، مشاور و نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران و رئیس اتاق اصناف فارس و اعضای آن برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف فارس بابیان این‌که اصناف بخش آخر خدمات هستند و اگر تولید و توزیع به مشکل بخورد اصناف باید تاوان آن را پس دهند، اظهار داشت: پتانسیل اصناف را دولتی‌ها می‌دانند اما می‌ترسند کار در بخش اقتصاد را به دست ما بدهند که اگر این اتفاق بیفتد بیش از 60 تا 70 درصد مسائل اقتصادی حل می‌شود.

سید محمود هاشمی با تأکید برگرفتن مشورت از اصناف و حضور آن‌ها در شوراهای گفت‌وگو، افزود: اصناف از دولت کمک نمی‌گیرند بلکه کمک حال دولت هستند، دولت باید قدر این تشکل مدنی نظام‌مند کشور را بداند.

وی گفت: دولت بداند خودمان انقلاب کردیم و انقلاب را دوست داریم، یک خدشه به انقلاب وارد شود اولین گروهی که از همه نگرانی آن بیشتر است اصناف است.

رئیس اتاق اصناف فارس مطرح کرد: اشتغال پایدار ما از همه بالاتر و ثابت است و بدون کمک گرفتن از دولت، همیشه حدود 7 میلیون اشتغال ثابت داریم.

نماینده وزیر صنعت و معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت ایجاد رفاه و هم‌دلی در اتاق اصناف، گفت: جایی موفق است که کار تشکیلاتی بوده و فردی نباشد، هر جا کار تشکیلاتی شد مسلماً اصناف در آن کار می‌توانند پیروز باشند.

ابراهیم درستی تصریح کرد: در چهار سال گذشته خیلی از مشکلات در بدنه اصناف وجود داشت به‌عنوان‌مثال بخش خصوصی با همین فروشگاه‌های بزرگ چه کردند با بخش صنوف، بدون نظرسنجی فروشگاه زدند و فکر نکردند با بخش سنتی چه کردند.

وی افزود: هم‌دلی بین هیأت‌رئیسه ایجاد شود تا آن حق‌وحقوق اصناف را احیا کنیم و جهت پیش برد اهداف کار خودمان کنیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت فارس گفت: 160 هزار گروه صنفی در سطح استان داریم که اشتغال قابل‌توجهی در دل این اتاق اصناف است.

علی همتی افزود: 144 هزار واحد دارای پروانه صنفی هستند، مابقی هم تا پایان امسال دارای پروانه می‌شوند که قانون را رعایت کرده باشیم و بحث‌های مالیاتی هم از چشم دور نشود.

وی مطرح کرد: استان فارس در حوزه صنعت دارای بیش از 4 هزار و 300 واحد صنعتی با اشتغال‌زایی بیش از 104 هزار نفر، 580 واحد معدنی با اشتغال‌زایی 8 هزارنفری است.

این مقام مسؤول از افتتاح کارخانه سیمان نی‌ریز، تولیدات کربنات سدیم و بیش از 250 واحد صنعتی معدنی و صنفی کوچک و بزرگ در دهه فجر خبر داد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول