اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نیرو:

زنان در برنامه‌ریزی‌های کلان آب و محیط‌زیست نقش‌آفرین هستند

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه زنان در برنامه‌ریزی‌های کلان آب و محیط‌زیست نقش‌آفرین هستند، گفت: در برنامه‌ریزی‌هایی که برای آب در کل جهان انجام‌شده، زمانی که زنان وارد شدند، به‌خوبی توانستند نقش‌آفرینی خود را در آب‌رسانی و طرح‌های آبی به انجام برسانند.

زنان در برنامه‌ریزی‌های کلان آب و محیط‌زیست نقش‌آفرین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، مولود شیوا در همایش نقطه صفر آبی در پیشوا با پاسخ به این سؤال که چرا باید از ظرفیت‌های زنان برای مسائل محیط زیستی و مدیریت مصرف آب استفاده کنیم، اظهار داشت:  به دلیل رشد جمعیت و توسعه طی سال‌های گذشته، تمام جمعیت بی‌محابا به منابع آبی تاختیم و آب را به‌شدت مورد هجوم قراردادیم.

وی افزود: آب، غذا و انرژی سه ضلع یک مثلث هستند که در کنار هم بقای بشریت را تأمین می‌کنند که باید به هر سه موضوع توجه کرد و وزارت نیرو بر این باور است که زنان، مدیران آب، غذا و انرژی‌اند و در این مثلت می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

شیوا بیان کرد: بی‌سوادی دیگر تعریف قدیم  خود را ندارد و اکنون بی‌سواد کسی است که با استفاده از دانسته‌های خود قادر به ایجاد تغییر نباشد.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده اظهار کرد: آب مجازی یک مفهوم تأثیرگذار در سطح اجتماع است یعنی اینکه برای هر واحد میوه، غذا یا حتی یک برگ کاغذ چقدر آب مصرف‌شده است و ما آن را نمی‌بینیم.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی زنان در مجامع روستایی و حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد:  پیشوا به لحاظ گلخانه‌ای یکی از برترین‌هاست و زنان ما که در حوزه کشاورزی نقش‌آفرین هستند تغییر الگوی کشت در کشاورزی را می‌توانند سبب شوند و همه باید روی این قضیه دقت بیشتری داشته باشند.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی برای زنان گفت:  یکی از سودآورترین آموزش‌های جهان آموزش به زنان است زیرا که زنان خانواده‌شان را نیز در شرایط مختلف همراه می‌سازند و در این میان با توجه به تأثیر مثبت فضای مجازی و رسانه‌های امروزی می‌توانیم یک آموزش را به شبکه‌ای از آموزش تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: زنان به‌طور ذاتی به محیط‌زیست حساس‌ترند و نگاه و بینش آنان به حوزه محیط‌زیست و آب نگاهی حساس‌تر است.

شیوا با بیان اینکه زنان در برنامه‌ریزی‌های کلان آب و محیط‌زیست نقش‌آفرین هستند، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های که برای آب در کل جهان انجام‌شده، زمانی که زنان وارد شدند، به‌خوبی توانستند نقش‌آفرینی خود را در آب‌رسانی و طرح‌های آبی به انجام برسانند.

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در پایان متذکر شد: زنان یک رویکرد دوگانه دارند یعنی درعین‌حال که تأثیرپذیرند، تأثیرگذار نیز هستند و هرکجا که اتحادیه‌ها و انجمن‌هایی از زنان شکل‌گرفته است شدت توانسته‌اند سرعت انجام پروژه را بالا ببرند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول